Correctie: Wilders en D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Jan 26 23:37:30 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/1/26  <ceesbink at xs4all.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees,

> Kan het ook zijn dat je gevoel voor recht en rechtsorde gelijke tred houdt
> met je eigen politieke voorkeur?

Nee, is niet aan de orde. Wilders ook niet. Het is ook niet van mij.
Wat mij betreft blijft het Trias Politica gehandhaafd en onze
Rechtstaat zo in tact, dat het niet misbruikt kan worden voor een
dwaze-/hysterische politieke insteek.

Welke (eigen) politieke voorkeur zou daaruit moeten blijken?

> Als die rechtsorde goed werkt krijg je een juridisch goed onderbouwt
> vonnis en dan kun je het er mee eens zijn of pleiten voor hoger beroep ...
> of vragen om vervanging van de rechter ;)

Tja, "als", idd. Maar de voorwaarden daartoe ontbreken nu precies in
jouw verhaal.

Je kunt nog om vergiffenis vragen, Cees. :)

> PS. Krijgt Jami nou ook dezelfde behandeling, die vond het toch ook zo
> interessant om beschermers te krijgen?

??

> PPS. Gelukkig kun je niet nalaten op de rechter te stemmen, of ageren
> tegen het stemmen op die bepaalde rechter.

Rechters, het gaat om het Staatsrecht/Grondwet, en/of het handhaven
ervan. Het ombuigen naar politieke voor-/willekeur is waar we thans
getuige van zijn. Let je wel op?

> In de USA

... dat is niet aan de orde ...

Henk Elegeert