Wilders en D66

Thu Jan 22 16:59:25 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Het wordt tijd dat niet alleen godslastering, maar ook belediging in zijn
>algemeenheid en het doen van discriminerende uitlatingen niet meer
>strafbaar wordt gesteld.

 Het wordt bovenal tijd dat mensen het niet meer over dit soort dingen
 hebben. De diskussie is onlosmakelijk verbonden met de nihilistische
 agenda en een dergelijke (dubbele) agenda dient men af te wijzen.

 Mensen die schermen met 'de vrijheid van meningsuiting' en andere blabla
 hebben het over *heel iets anders* (te weten: dat fameuze Gele scenario).
 Ze hebben het over Mut/Eileithyia/Libertas. En niemand heeft daar iets
 aan.

 De kunst is om noch achter types als Wilders noch achter hun critici aan
 te lopen. De kunst is om *zelf* te denken.

 D66 is zo inconsistent als ik weet niet wat. De partij heeft *gedweept*
 met Hirsi Ali. Wie dat doet *kan geen kritiek hebben* op Wilders (hoog-
 tens kan men vinden dat Wilders niet ver genoeg gaat - maar *tegen* de
 man, neen dat kan dus niet). De partij moet *eerst* afstand nemen van
 AHA (leren van in het verleden begane fouten) en *vervolgens* kan men
 vanuit de herbezinning kanttekeningen maken bij de stellingname van
 Wilders.
 Feit is nu eenmaal dat Wilders aanzienlijk milder is dan AHA - de man
 is, in tegenstelling tot AHA, zelfs volledig toerekeningsvatbaar.

 -> Zolang de Jonge Democraten met een doodskist door Den Haag lopen ter
    gelegenheid van de Heliacale opkomst van Sirius, ten symbole van de
    sarcofaag van Osiris en ter favoure van Libertas, in het Amsterdamse
    Oosterpark iets raars hebben met de Piramide van Osiris en een aan
    Libertas gewijde Steen, past het niet Wilders te bekritiseren wanneer
    ook hij uit naam van Libertas onzinnige uitspraken doet.

 Eerst moet men het eigen gedrag bijstellen, eerst moet men normaal gaan
 denken. Dat ge*jammer* over de Hel (want daar gaat het echt over - ook
 al mag niemand dat weten) dient op te houden.

 Marc Fluks, Amsterdam