Pechtold: 'Enquete naar Irak'

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Jan 21 21:34:53 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toevoeging:
En begrijp me wel, Bernard, ik vind het allemaal politiek en menselijk
gezien heel begrijpelijk, wat er in 2003/2004 is gebeurd. Irak was nu
eenmaal een gevoelige kwestie, en als je wil meeregeren dan moet je
omzichtig te werk gaan. Waar het mij om gaat is de morele eigendunk
thans. De onbescheidenheid. Het was immers de SP die ons aan 140.000
handtekeningen hielp, niet D66. Het is de PvdA thans (EK) die nu de guts
heeft -tegen alles in-  om met Klaas de Vries (die zich er niet geliefd
door maakt) een enquete dichterbij te brengen.
Ik zou zeggen: guun anderen dat Irakverhaal nu. Minder borstklopperij.
D66 heeft genoeg andere punten waarop ze zich kan profileren. Minder
hard tetteren en toch steun geven is mogelijk. Bescheidenheid dus. Een
mooie eigenschap in deze duistere tijden.