Balkengate: Operatie Red Herring van start

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jan 18 08:43:56 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 17 januari 2009 18:36 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> In de NRC van vandaag...
>  - Buitenlandse Zaken hield kritisch Irak-advies achter
>   http://www.nrc.nl/binnenland/article2122905.ece
>  - D66: Irak-zaak moet terug naar Tweede Kamer
>   http://www.nrc.nl/binnenland/article2123148.ece
>  - Kamerbrede roep om uitleg, Balkenende wil details
>   http://www.nrc.nl/binnenland/article2123076.ece
>  - Het memo 'Irak - rechtsbasis militair ingrijpen' (d.d. 29 april
>   2003) staat op,
>   http://www.nrc.nl/redactie/binnenland/memo_buza_irak.pdf
>
> In de tweede URL staat,
> [...]

Niemand. Bovendien, en Balkenende geeft het ook grif toe (zie het NOS
Journaal) dergelijke af-/overweging(en) heeft/hebben dus niet eens op
hun agenda gestaan!!!

En juist een dergelijke baarlijke nonsens wil er bij mij nu juist niet in.

Los van wat er (zgn. ongezien??!!) in laden verdwijnt, het onderwerp:
is dit wel verantwoord, MOET daar op de agenda hebben gestaan !! Ook
zo´n De Hoop Scheffer dient op de hoogte te zijn geweest van een
dergelijke ambtelijk stuk. Ambtshalve zelfs al !! Hoe moet/zal er zelf
toch ook wel om/naar gevraagd hebben, MOETEN we toch aannemen !!!

Men overweegd een nieuw fenomeen in te voeren in de Internationale
betrekkingen en men onderzoekt niet eens of dat gevolgen/´serious
consequences´ kan hebben?? !!! Amehoela ...

Dergelijke onverantwoordelijke bestuurders behoren (kwestie: Fatsoen
moet je doen!!) onmiddelijk zelf hun ontslag in te dienen. Je wacht
dan -wat mij betreft- al niet eens meer de resultaten van een
Irak-onderzoek af !! Het geneuzel tot nog toe -  door Balkenende c.s.
- is al stuitend genoeg, dat daar niet langer vertrouwen voor/in kan
gelden.

Als je handelen niet eens gedekt staat binnen de daarvoor
(internationale) geldende normen (lees: verdragen, wetten, afspraken,
etc), en als je dat al niet eens kunt aantonen, dan is dat een zeer
grof naoorlogs schandaal te noemen !!

Dus nu eerst -en per direct- dat Parlementair onderzoek, en dan naar
het Internationale Gerechtshof met die klunzen ... (ook) zij staan
niet boven de wet !!

Je kunt dergelijke klunzen nu dus ook niet langer meer *verantwoord*
een afweging laten maken over Afghanistan. Want, hoe dan ??!!

Henk Elegeert

Serious consequences, kijkbuiskinderen
http://www.pechtold.nl/news/item/serious_consequences__kijkbuiskinderen./76
" ...
Het wordt tijd dat hij zelf wellicht eens de 'serious consequences'
van dit beleid ervaart. We willen allemaal gewoon weten wat er gebeurd
is.
"