Balkengate: Operatie Red Herring van start

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sat Jan 17 19:23:32 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
>
> Komt dat even goed uit...
> Wie gelooft zoiets nu ?
>
> Bush gaat weg en men vreest dat men niet langer door Washington gedekt
> wordt (Obama zou immers weg willen uit Iraq). En dus produceert de bende
> een stuk dat moet voortkomen dat er *verder wordt gezocht* (namelijk naar
> die eigen info over massavernietigingswapens). Net als men dat deed bij
> Wilders.
>
> En uiteraard tuimt iedereen er in. Men gaat uitgebreid zitten lullen over
> het 'hoge hoed'-stuk en wordt afgeleid van waarover het echt gaat.

´They did it with mirrors?´
Popel om een link te leggen met ´spiegelneuronen´ n.a.v. bespreking boek
´Het spiegelende brein´ in katern Wetenschap, maar zie die jammer genoeg
niet ;)

Overigens goede uiting van je vermogen van gerede twijfel Marc!
Ik zou niet direkt op die achterliggende gedachte gekomen zijn denk ik.

In de eerste link staat overigens:
De toenmalige secretaris-generaal (SG) van het departement, Frank Majoor
(tegenwoordig permanent vertegenwoordiger bij de Verenigde Naties),
besloot de notitie niet door te sturen aan minister De Hoop Scheffer
(CDA), aan wie deze gericht was. „Goed opbergen in de archieven voor het
nageslacht, de discussie is hiermee voor dit moment gesloten!”, werd op
het memo geschreven.

Dus de ´verberger´ wordt beloond met een positie bij notabene de VN en de
´heb er helaas geen kennis van kunnen nemen´ wordt weggepromoveerd naar de
NAVO.

Nu maar wachten tot dinsdag, verwachting is dat 1e daad Obama is dat hij
order geeft Guantanamo te sluiten.

In de katern ´Wetenschap´ staat ook artikel ´Uitval uit een benauwde
veste´ van Dirk Vlasblom.
Kennelijk willen er geen ´echte´ Joden meer immigreren naar Israel en
worden er nu honderduizenden anderen (echter géén Arabieren) toegelaten.
Een derde uit voormalige Sovjet-Unie.
Na mislukken Oslo is emigratie Joodse Israëliers op gang gekomen. Tot 2000
zo´n 13000 per jaar, daarna ruim 18000 per jaar. Dat is dus 2% per jaar!

Groet / Cees