Ambtenaar tikt graag in Wikipedia

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Jan 14 12:06:02 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, Jan 14, 2009 at 11:54:47AM +0100, ceesbink at xs4all.nl wrote:

> Ken niet de voorschriften van het ministerie zelf, maar ook voor hen geldt
> de archiefwet ;)

Ik denk niet dat er in de archiefwet iets staat over het loggen van
websurfgedrag. Sterker nog, de privacy wetgeving zou dat wel eens
kunnen verbieden?

> Op één plaats loggen en archiveren lijkt me makkelijker dan op 40.000?

Natuurlijk, maar dan nog. Ik krijg de indruk dat je technisch niet geheel
doorgrondt wat je suggereert. Een logfunctie op een gateway is al snel
een bottleneck.

Never mind.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |