Eerste schreden met OV-chipkaart

Thu Jan 8 12:04:55 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc schreef:

> [...]
> gaat zoiets met een OV-chipkaart ? Niet lachen: men heeft een *strippenkaart*
> nodig om z'n fiets te mogen meenemen, met de OV-chipkaart *kan niet* (er
> komt ooit een 'fietskaarten-automaat' buiten de OV-chipkaart om). Er wordt
> tot het zover is van mij verwacht dat ik voor mijzelf chip en een *strippen-
> kaart koop* voor m'n fiets.
> Kwestie van teveel vergaderen en te weinig doen. Voortaan neem ik m'n fiets
> dus maar zwart mee - moet de Gemeente de zaak maar op orde hebben. Ik ga echt
> geen strippenkaart kopen terwijl ik een OV-chipkaart heb. Ik heb niet om dit

Niet iedereen heeft erom gevraagd, maar je eerdere berichten hebben mij
wel omgepraat. Geen trein meer missen omdat de bus traag was en ik een
kaartje moest halen wat eindeloos duurde, soms omdat er een rij stond.
En vervolgens een uur moeten wachten op het station omdat de trein maar
1 keer per uur gaat.

> De eerste 'OV-chip'-ervaring was dus diepdroevig. En alleen nog maar met die
> kaart/automaat bezig geweest - want ik heb er nog geen meter mee gereisd.
>
> Tot nu toe *klopt er helemaal niets*.
> Alles wat technisch maar fout kan gaan, gaat ook fout.

Men moet voor die fouten die altijd kunnen gebeuren natuurlijk een
'backup'  hebben, of net als met creditcard's hun verlies nemen voor het
invoeren van dit systeem. creditcard-bedrijven betalen redelijk snel uit
als je kunt aantonen dat jij bv niet in bangkok zat toen er wat besteld
werd.... Juist omdat dat als zij dit niet doen het vertrouwen onder het
systeem verdwijnt... Lijkt me een goede voorwaarde voor de NS.... Of ze
zich ervan bewust zijn weet ik niet. Op zich heb ik wel vertrouwen inde
vooruitgang, mits juist ingevoerd.

Groet,
Joris