Het Derde Oog (addendum)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Jan 6 05:44:49 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 5 januari 2009 13:11 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>
>  Ja, dit begrijp ik nu ook; de Werken van Herakles gaan hierover. Elk Werk
>  staat ergens voor en zo...

Interessant:
http://www.beleven.org/verhalen/info/de_twaalf_werken_van_herakles

"
Samenvatting: Bewerking van de legende over de twaalf werken van de
Griekse held Herakles (Hercules). Vanaf ca. 10 jaar.

Toelichting: De mythe van Herakles was in de Oudheid zeer geliefd. Men
kon zich vereenzelvigen met de mens die door bovenaardse machten
geteisterd werd, zware opdrachten moest vervullen, door de dood
verlost werd en tot de goden ging behoren.
..."

>  Net zoals ik het zelf in het verleden niet zag, valt het mij op dat *vrij-
>  wel niemand* beseft dat er uberhaupt zoiets als een 'Geel scenario' bestaat.
>  Terwijl men dit *overal om zich heen kan zien* en de media er bol van staan,
>  ziet men het niet. Net als in '1984' van Orwell.
>
>  Probleem is dan tevens dat mensen niet beseffen dat het Gele scenario wordt
>  gebruikt om hen op de meest afschuwelijke wijze op te lichten (niet zelden
>  totdat de dood erop volgt). Velen worden gek of diep-ongelukkig maar ze
>  begrijpen niet waarom.

Een Trotski die schijnprocessen voert en uiteindelijk zelf zonder
hetzelfde lot ondergaat. Door sommigen abuisievelijk versleten als
intellectueel ...

>  Als het gaat om Europa: Geel zit in het Eurogeld, in de Dag van Europa, de
>  Europese Vlag, het Europese Volkslied. Gisteren, bij Geert Mak over Europa
>  op de TV kwam ook alweer Mercurius voorbij. Alles is domweg oplichting - en
>  *niemand* mag het weten. Alles moet kapot onder de mom dat men iets aan het
>  opbouwen zou zijn dat zo vreselijk goed voor ons allen is.

Het *licht* werd het zelfs genoemd ...

> Neen, het is
>  doffe ellende. Daarom wijs ik het af. Dat deed ik overigens al voordat ik
>  weet had van 'Geel'.

Zie ook Vodcast:
http://weblogs.vpro.nl/ineuropa/2009/01/05/vodcast-6-1950-europa/

>  Als materialist wijs ik het af. Ik kijk alleen maar naar Geel omdat ik het
>  wil begrijpen. Ik wil bovenal weten waaraan een verstandig mens zich dient
>  te onttrekken.

Zo zijn er die geloven dat het omdraaien van de bewijslast (Saddam
Hoessein) hen tot een beter mens maken !! Echter, het beeld dat ze
daarbij zelf oproepen (zie ook Trotski), en als volkomen normaal
beschouwen terwijl juist dat dient te worden verworpen !!!
Onbegrijpelijk !!!

Trotski, kreeg tenslotte zelf ´de strop´ om die hij zelf mee had
uitgevonden. Immers, een show-proces diende slechts een doel. Ik
herinner me dat ik destijds geschokt was om deze misdaad in een ander
land (Mexico). De uitzending gezien hebbende en Trotski´s eigen rol in
show-processen legden het volkomen onbetrouwbare karakter van de man
bloot. Daar is dien overeenkomstig op gereageerd zo moet ik nu
concluderen ...

Henk Elegeert