oorsprong Gele manie

Mon Feb 23 18:48:36 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Mijn grote vraag blijft toch: Waarom zouden al die gebonden en vrije
>metselaars dat doen, of waarom zouden de Beatles of de Stones (sympathie
>for the devil) allemaal geheime boodschappen in hun op zich best aardige
>liedjes verstoppen?

 ...oops, ik heb het hier toch echt niet over de Stones gehad...
 Er zijn twee Stones/Beatles nummer (ze zingen daarop samen), getiteld
 'We Love You' en 'Sing This All Together' - wie die 'You' zij en waarom
 dat 'All Together'... tja dat is wel duidelijk.

 Je zal even geduld moeten betrachten, Tjerk.

 Maar wees gerust: het antwoord op je vraag komt er aan. Heb hier wel een
 paar keer een hint gegeven voor wie zelf zoeken wil: het gaat over het
 Jammer-scenario van de Vrijmetselarij - het meest vreselijke ooit bedacht.
 Dat scenario geeft en passant tevens antwoord op de vraag waarom al die
 nutsbedrijven kapot worden gemaakt door iedereen die achter de Gele manie
 aanrent. Belangrijk is het zeker - niet alleen om dat Nuon-gedoe van van-
 daag te begrijpen - de ellende zit echt *overal*.

 Als men weet hoe de vork in de bezemsteel zit, maakt het nog 'sense' ook.
 ...begrijpen we in retrospect zowaar Dittrich, LvdL, de JD en zelfs AHA
 en haar dolgedraaide vrienden...

 Ik ga deze ellende hier binnenkort fraai uitwerken.
 Maar je zou het zelf kunnen doen op basis van wat hierboven staat en m'n
 mail vorige week hierover. Eigenlijk heeft men niet veel meer dan een
 Engels (en een Frans) woordenboek nodig (hint: waar wint de drager van de
 Gele trui de Tour de France ?). Zelfs in het Nederlandse woordenboek staat
 een beetje.

 Steeds weer opnieuw geldt: men moet het trucje zien.
 Meer dan een trucje is het echt niet.
 En Mercurius is de trickster.