oorsprong Fluks' manie

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Feb 19 15:47:59 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/2/19  <ceesbink at xs4all.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees,

> Ik kan verkeerd zijn (het is al weer een tijdje geleden), maar is dit nu
> een bewijs uit het ongerijmde (reductio ad absurdum)?

Uiteraard, maar laat je niet misleiden door de term absurdum, Cees.
Een dergelijke bewijsmethode wordt bijvoorbeeld toegepast wanneer een
direct bewijs niet mogelijk is, en daarvan is hier immers sprake.

Balkenende c.s. vs onvermogen TK, geen van hen blijkt in staat te zijn
de waarheid/feiten boven tafel te krijgen. Als burger wil je
natuurlijk wel weten of je (demissionaire) regering/-kabinet zich wel
terdege en goed tot een dergelijke steunverklaring aan een oorlog
heeft voorbereid.

Tot nog toe blijkt dat maar niet ... Zo´n man zal eens een echte
crisis op moeten lossen?!!!

Wat ik hem - in dit verband - heb horen zeggen is, dat als de juiste
keuzes worden gemaakt het dan wel goed komt.

Ik neem aan dat jij het daar ook mee eens bent? Maar nog geen spoor
van een analyse en welke te nemen maatregelen, Rommelen in de marge,
maar geen heldere analyse, laat staan een maatregelenpakket dat er een
eind aan gaat maken.

Ook grote het voorbeeld in Amerika, Obama, trekt zich terug achter
´bijbel(achtige)teksten´ om de crisis te bezweren.

> Wel voorzichtig met je antwoord zijn, want ik dacht begrepen te hebben dat
> Marc meer een aanhanger is van constructieve logica.

Prima, hij schiet mijn logica maar aan flarden. Als `em dat lukt, kijk
ik wel weer verder wat ik daarmee vervolgens kan. Ik zie dus ook niet
in waarom ik voorzichtig zou moeten zijn, Cees.

Henk Elegeert