oorsprong Gele manie

Antid Oto aorta at HOME.NL
Thu Feb 19 13:52:28 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Ik heb louter gekeken naar wat er voor iets raars aan de hand is.
>  Eigenlijk verschil ik niet veel van die Winston Smith in Orwell's '1984'
>  (hopelijk loopt het beter met me af).
>
>  Ik zie inmiddels dingen die de meeste mensen ontgaan. Niet omdat er
>  met mij iets bijzonders aan de hand zou zijn maar omdat anderen zijn
>  gehersenspoeld om ze *niet* te zien.

Het is gewoon je eigen verbeelding die je parten speelt. Je kunt niet
gehersenspoeld zijn om iets niet te zien. Een hersenspoeling, dwz
taal, stopt betekenis in je hoofd. Het haalt geen betekenissen weg die
er van te voren al niet waren. Of had jij een andere hersenspoeling in
gedachte?

Jij bent zelf gehersenspoeld door telkens Mercurius te noemen, en door
die frequente herhaling ga je er zelf nog geloven in ook. Jouw
hermetische betekenissen zijn persoonlijk. Niet de mijne.