oorsprong Gele manie

Thu Feb 19 13:17:49 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Uiteindelijk bleken ze er niet te zijn. Zo ook met de hermetische
>betekenissen/codes van Fluks. Het is een gedachtespinsel van Fluks zelf.

 Ik kom net uit de bieb. Daar staan in de catalogus naast elkaar deze
 boeken van Aldous Huxley (de kleinzoon van de propagandist van Darwin),
   Crome Yellow                - Geel is Kleur Mercurius
   De duivels van Loudun       - Satan is Mercurius
   Heaven and Hell             - Mercurius zit in de Hel, Apollo in de Hemel
   Doors of Perception         - Hermetische betekenis (Poorten van Olympus)
   Eyeless in Gaza             - Mercurius repareert het Maanoog van Horus
                                 (ook alweer Hermetische betekenis)
   Ape and Essence             - Mercurius is de Baviaan
   Brave New World             - Mercurius is de nieuwe wereld
   Words and their Meanings    - Hermetische betekenis
   Science, Liberty and Peace  - Signs, dood en piece: Vrijmetselaars-bouwstuk

Je denkt toch niet dat dit toeval is of zo ?
Het is echt wel duidelijk waaraan Huxley refereert met al deze titels, hoor.

Het valt op dat juist degene die hier *zelf* achter een pseudoniem van een
ander schuilgaat optimaal protesteert tegen iemand die wijst op datgene dat
achter materiele betekenissen verborgen zij.

Marc Fluks, Amsterdam