Hermetische betekenis 'democratie'

Mon Feb 16 17:55:32 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 'Hiram Abiff' (Cees Binkhorst) <ceesbink at XS4ALL.NL>,
>ALS jouw verhandelingen over 'hermetische betekenissen' onjuist zouden
>zijn, zou het dan onjuist zijn in de statistische betekenis van

 Als mijn opmerkingen onjuist zouden zijn, dan kan daaruit niets volgen
 lijkt mij (al kan men uit een foute onderstelling natuurlijk best iets
 concluderen dat op zich weer wel juist is). Volgens mij heb ik nog geen
 fout gemaakt; ik ben soms wel onvolledig geweest. Tja, da's het probleem
 met inductie.

>De analogie met de hermetische betekenissen zou dan zijn het toekennen van
>speciale betekenis aan diverse afbeeldingen, en die afbeeldingen dan
>konsekwent alleen in die speciale betekenis zien.

 Hoe hoger in de hierarchie (piramide), hoe meer betekenissen men van een
 bewering kan overzien. Ik zal dus wel vrij hoog in de piramide zitten.

 Voor de goede orde: mij zeggen al die betekenissen niets - ik zie ze
 slechts. Ik geloof *beslist niet* dat we in de Hel zitten - ik zie slechts
 dat het de bedoeling is, dat wie op zoek gaat naar Hermetische betekenis-
 sen, dit gaat tenslotte gaat wanen en dat wie niet gaat zoeken niet mag
 weten dat men geacht wordt in de Hel te zitten en overeenkomstig moet
 worden behandeld.
 Dat dwarszitten van Nut in verband met de reincarnatie zie ik eveneens
 maar wat mij betreft bestaat Nut net zo min als Mercurius.

 Er bestaan slechts mensen die in dit soort dingen geloven. Deze richten
 doelbewust een gigantische chaos in de wereld aan waaronder zoveel
 mogelijk mensen dienen te lijden. Alleen de materiele betekenis en het
 lijden onder een Hermetische betekenis blijft overeind. De rest is ver-
 zonnen.

 Marc Fluks, Amsterdam