Hermetische betekenis 'democratie'

Mon Feb 16 16:45:18 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder (over het doorzien Jammer-scenario van de Vrijmetselarij),
>Dit is *enorm belangrijk*.

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Helemaal niet belangrijk. Het lijkt me niet gezond om overal onzinnige
>hermetische betekenissen te zien. Voor je het weet ga je hallucineren.

 Tenzij ze er daadwerkelijk zijn (en dat is helaas het geval). Probleem
 is dat men van kinds af aan met dergelijke betekenissen wordt gehersen-
 spoeld. En daarom zien we ze niet. Onze taal is ervan doordrenkt - wie
 in een taal denkt, geraakt gewend aan z'n hersenspoelingen. Zelf denk
 ik niet vaak in een taal (meestal in beelden en wiskundige structuren)
 misschien ben ik daardoor moeilijk te hersenspoelen. Zou best kunnen.

 Wie Hermetische betekenissen leert zien (en ik heb m'n best gedaan om
 dat te leren), is er uiteraard ongevoelig voor. Want men ziet immers
 het trucje - en dat is eerlijk gezegd nogal dom.

>Advies: ga naar de huisarts voor het te laat is.

 Volgende week wordt m'n bloeddruk opgenomen. Maar goed, dat bedoel je
 niet. Maak je maar niet ongerust hoor. Er is van alles aan de hand met
 degenen die dit soort onzin *bedenken*, beslist niet met mij.

 Al die dingen die ik noemde, houden - hoe raar het ook klinkt - verband
 met elkaar. Het gaat erom om dat verband te zien (en voor mij kwam daar
 nog bij dat ik tevens de puzzelstukjes zelf moest zien te vinden). Als
 men het verband ziet, dan is het vrij simpel.

 Kijk, dat het over de Hel gaat, zal wel duidelijk zijn. Maar het is aan-
 zienlijk ernstiger dan dat. En Geel D66 doet hieraan mee. Tal van rare
 D66-standpunten (ik noemde dat gedoe met die nutsbedrijven) komen hieruit
 voort. Als men beseft wat de *ware reden* is waarom Geel D66 de nuts-
 bedrijven kapot wil maken, dan schrikt men zich rot. Het heeft alles
 uitstaande met het Egyptische boek van de Dood - een rationele overweging
 komt er beslist niet bij kijken. Het is pure slechtheid.

 Binnenkort zal ik het verband hier wel posten maar wie het puzzeltje zelf
 wil oplossen, kan alvast aan de slag. Op zich is het wel leuk om het puz-
 zeltje op te lossen. Maar als hij eenmaal voltooid is, is het leuke er wel
 van af.