Garmanbozia: Hermetische betekenis 'democratie' (2)

Sun Feb 15 16:00:30 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Die Pechtold van jou bekende vandaag recent aan een Bilderbergconferentie
>deelgenomen te hebben. Hermetisch en in het geniep. Blijkbaar een dubbele
>agenda.

 Ik zag het bij het Buitenhof. Ik schrok ook.

 Nu je toch ietwat omgaat, een puzzeltje...

 Kijk eens naar deze twee Beatle-liedjes,
  - Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
  - The Fool on the Hill
 Vraag luidt: *wie* (wat) is Sgt. Pepper ?

 Wie Hermetische betekenissen kan zien, beseft dat zowel 'Sgt. Pepper' als
 die 'Fool' een Vuurtoren zijn en 's mans 'Band' de Vrijmetselarij. Het is
 simpelweg een trucje dat men dient te doorzien. Welk trucje is dat ?

 Dan begrijpt men ook waarom deze 'Wim T. Schippers'-uitspraak alle ellende
 samenvat die mensen elkaar maar kunnen aandoen,
    Het is Jammer maar Helaas
 Wat betekent dergelijke onzin ? Of is het geen onzin en staat er zelfs
 letterlijk wat het betekent maar zie je het niet ? En wat heeft dit van
 doen met,
    Flipje uit Tiel
 en de,
    Deconfiture
 Waar zou trouwens een 'potje jam' voor staan ?
 Van wie is dat potje en waarom staat het op haar hoofd ?
 En wat heeft de liberaal toch tegen nutsbedrijven ?

 Het klinkt idioot allemaal - maar dit soort dingen moet een mens zich dus
 inderdaad gaan afvragen wil men zowel de wereldpolitiek als rare mensbeel-
 den correct verstaan.

 Ik zie het nu - maar het bevalt me niet in het minst.
 ...En ik zie het Nut er niet van in...   ;-(