Wldermania

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Feb 14 01:41:07 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 13 februari 2009 20:57 heeft Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst, en andere nog echte democs,

> Eigenlijk heeft de Britse regering met hun bekrompen reactie precies het
> tegengestelde bereikt van wat ze wilden bereiken.

Dat zie ik toch echt anders. De Britse regering confronteert hier de
Nederlandse met de hype die zij destijds - en dat nog voor het
uitkomen van de film: Fitna - zelf heeft veroorzaakt. Het zou
interessanter zijn welke informatie er toen precies naar de Britse
regering is gegaan. En welke er sindsdien is gewisseld, immers naar de
Britse regering mag er van uit gaan dat het beeld toen gecreeërd, nog
steeds van toepassing is. Dat blijkt ook precies uit de opstelling
verkozen.

Ik vind het uitstekend zo. De Britten zetten Nederland zwaar te kijk
met hun onverdraagzaamheid, en hysterie omtrent interne politieke
partijen gesteggel.
Klasse zelfs. De Kabinetten Balkenende zijn zwaar verantwoordelijk
voor de beeldvorming van Nederland in het buitenland, niet Wilders.

> Beter was het geweest als ze Wilders toegelaten hadden en hem alleen de
> mededeling gedaan hadden dat ze niet voor zijn veiligheid kunnen instaan.

Nee, nee Ernst, het is prima dat die boemerang daar terug terecht komt
waar die vandaan kwam. De Nederlandse regering heeft een en ander uit
te leggen, niet de Britse regering of Wilders. Wilders zelf had zelfs
geen keuze in het opvoeren van deze show. Hij moest !! En kon ´het
aanbod´ van de Britten niet laten liggen.

> Hiermee ontneem je de pers (en rechts Nederland) alle voedingsbodems voor
> een Wilders show zoals gisteren opgevoerd.

Precies, en dat is de Britten een gruwel. Heel goede zet van Brown, al
zal Balkenende wel een ander opzetje in gedachten hebben gehad toen ze
elkaar onlangs nog spraken.

Daar had de Pers natuurlijk al lang achteraan moeten gaan ...

Maar uiteindelijk is Nederland zelf (dse andere helft dan) natuurlijk
de dupe van deze door Balkenende c.s. geregisseerde shows. Daar
Wilders voor aanwijzen, dat had natuurlijk elk ander in eigen land
ongewenst geachte kunnen zijn.

"Vrijheid is namelijk bij uitstek iets dat in bezit is van anderen,
niet van jezelf..." (Henk Vreekamp) wordt daarmee (deze redenering
volgend) bewaarheid.

Henk Elegeert

(Die het toch maar post op dit tijdstip, al schijnt het zo te zijn dat
er D66-ers bestaan die zelf niet zoveel op hebben met een 24uurs
economie, of de individuele vrijheid van burgers)