geen beletsel

Wed Feb 4 22:05:51 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 4-feb-2009, at 20:32, Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Balkenende vandaag: maar mijnheer Pechtold, in 2003 zag u in de
> formatie van Balkenende II toch geen beletsel in Irak? U niet
> persoonlijk, maar uw partij?
>
> Pijnlijke vraag, vaag en ontwijkend antwoord van Pechtold.

Muijzenberg vanavond aan Heintje Davids: maar Heintje, een paar jaar
geleden
zag je in de verdorvenheid van de politiek toch geen beletsel om zelf
politicus te
willen worden?

Pijnlijke vraag; ik voorspel een gekwetst zwijgen of een vaag en
ontwijkend
antwoord van Heintje Davids.

> Tja, vrienden, het zat eraan te komen. Wie meeregeert en zijn
> principes opoffert aan die bordjes linzensoepm die krijgt het een
> keer terug.

Tja Heintje, het zat er aan te komen. Wie tot diep in de nacht zijn
25 donateurs
zit uit te schelden vanachter de veilige beschutting van zijn
computertje, die
krijgt dat een keer terug. Daar heb ik je destijds al voor gewaarschuwd.

> En wie toen wèl in Irak een beletsel zag, zelfs om lid te zijn van
> een coalitiepartij, is vandaag de lul. Die kan het cynisme van de
> partij-bobo's over zich heen krijgen.

Nogmaals: maar Heintje toch, een paar jaar geleden zag je in de
verdorvenheid
van de politiek toch geen beletsel om zelf politicus te willen worden?

Volgde dus een veroordeling wegens gerommel met je belasting, en daar
ging
je politieke carrière.

(Een troost: je bent de enige niet. Bij je grote vriend Obama - die
zou afgelopen
november toch worden afgeknald, volgens jou voorspelling dan; de
toekomst,
ook weer zo'n onderwerp waar je geen verstand van hebt - hebben zich
al twee
kandidaten moeten afmelden wegens gedoe met hun belastingen. Zoiets heet
'Change!' want bij de Republikeinen gebeurde dat natuurlijk nooit.
Die rommelen
niet met hun belasting. Toch? Of is er misschien eigenlijk helemaal
niet zoveel
sprake van Change! Hein en heb je weer eens verschrikkelijk voor aap
gelopen
met je Obama-shirtje, afgelopen zomer?)

> Politci, rare jongens.

Ja, het zijn net mensen.

> Zelf nóóit iets fout doen, altijd hebben ánderen het gedaan.

Dat doet me denken aan een 'bestuurder' van een stichting met 25
donateurs.
Binnen drie jaar wist deze bestuurder zijn stichting om zeep te helpen.
De opheffingssoap die er op volgde duurde langer dan die hele
stichting, met
wel 25 donateurs, ooit had bestaan.

Maar dat lag niet aan Heintje Davids hoor, welnee. Dat lag aan de
donateurs,
die allemaal debielen en NSB-ers waren, het lag aan de Kamer van
Koophandel
waar ze hun eigen documenten niet begrepen, het lag aan de
verschrikkelijke
Muijzenberg die zo mal was om te denken dat je als bestuurder moet
doen wat
in de statuten staat, en bovendien was Heintjes band lek, stond de
brug open
en was het sleuteltje van de brievenbus kwijt.

Maar aan Heintje Davids heeft het uiteraard allemaal niet gelegen;
die was een
briljant bestuurder, geen onvertogen woord kwam ooit uit zijn
vingertjes over de
beeldschermen van zijn donateurs rollen, Heintje Davids, destijds ook
maar een
rechtenstudentje, wist het beter dan alle geraadpleegde juristen
bijelkaar echt
heus eerlijk waar.
Etc. etc. etc. ad absurdum.

(Zet al dat getier van je nou eens online. Dan kan een ander ook eens
lachen.
Ik wed bijvoorbeeld dat ze in je beroepsgroep niet meer bijkomen als
ze lezen
hoe jij hebt geprobeerd conflicten te bezweren, mediatortje dat je
bent.)

> Mijn kinderen van 3 en 8 zijn net zo.

Logisch toch, die hebben een moreel defecte clown als voorbeeld.

> Maar dat zijn kinderen.

Alsof alle kinderen zo zouden zijn.

Erik vdMb