D66 wees Irak-oorlog en JPB's legitimatie gelijk al af.

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Feb 1 18:39:24 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aris B. schreef:
> In het buitenland alles afgekaart?
>
> Meneer de super-expert wordt dringend verzocht nog effe de BBC-website te raadplegen: ook in Engeland moet via Freedom of Information nog veel boven water gehaald worden.
Dat gaat om letterlijke teksten vanuit beraadslagingen in de regering.
Iets dat i n NL nooit mogelijk is. En kap eens met je cynisme, Bernard.
Ik wijs alleen op iets. Een partij, een partijkader of
partijfunctionarissen kunnen fouten maken. Leer ervan, en dood de
boodschapper niet.

> [...]
> Het waarom van de onvolledige openbaarheid over Irak staat op de website van de Liberal Democrats: de Britse onderzoekjes tot nu toe waren door Downing Street zó beperkt gehouden, dat de waarheid maar fragmentarisch boven water kwam. De LibDems pleiten, net als D66, al 7 jaar voor alomvattende duidelijkheid naar de besluitvorming rond Irak.

De LibDems hebben nooit een kabinet gesteund dat de oorlog politiek
steunde/. De LibDems hebben de Irak oolog vabnaf hety begin luidkeels
veroordeeld. Waren wij maar LibDems. Dat zijn we niet.

>   En wie weet welke onderzoeken de door de Democraten beheerste Defence-, Intelligence- en Foreign Affairs Committees van Huis en Senaat in de VS nog op gaan starten?
>
> Hein, Check your facts before shooting your mouth off!
Het rapport Goldsmith is redelijk snel in de openbaarheid getreden.
Blair is weg. Natuurlijk proberen ook daar, en in de VS, de
verantwoordelijken weg te kruipen. Maar zowel pers áls democratische
vergenwoordigers hebben veel meer dan bij ons de hand in eigen boezem
gestoken en de waarheid gaan zoeken. Spanje heeft zich zelfs volledig
uit Irak teruggetrokken. Dat zijn hele andere verhalen dan het
gekronkel, gedraai en gemier hier.
D66 heeft in kabinetten gediend die de oorlog in Irak politiek steunden.
Punt Basta Uit.