D66 wees Irak-oorlog en JPB's legitimatie gelijk al af.

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Sun Feb 1 18:15:45 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In het buitenland alles afgekaart?

Meneer de super-expert wordt dringend verzocht nog effe de BBC-website te raadplegen: ook in Engeland moet via Freedom of Information nog veel boven water gehaald worden. De enige Britse minister die hierom (te laat) aftrad, was Claire Short; minister Straw (toen Foreign Secretary) was zojuist nog als minister op de radio over een akkefietje in de Lords. Zijn tussentijdse aftreden hing, net als bij Profumo, samen met een maîtresse.
Het waarom van de onvolledige openbaarheid over Irak staat op de website van de Liberal Democrats: de Britse onderzoekjes tot nu toe waren door Downing Street zó beperkt gehouden, dat de waarheid maar fragmentarisch boven water kwam. De LibDems pleiten, net als D66, al 7 jaar voor alomvattende duidelijkheid naar de besluitvorming rond Irak.
  En wie weet welke onderzoeken de door de Democraten beheerste Defence-, Intelligence- en Foreign Affairs Committees van Huis en Senaat in de VS nog op gaan starten?

Hein, Check your facts before shooting your mouth off!