Homo-agitatie

Sat Dec 26 11:38:32 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
> Dat we sinds de jaren 1970s daar heel anders over denken is volgens
> Tijsseling het resultaat van een collectieve brainwashing in the
> seventies door de homo-emancipatiebeweging van destijds. (...)
> Fluks ageerde een tijdlang (2008/9) tegen de actuele agitatie (...)
> Maar ik moet nu, op gezag van dr. Tijsseling, bekennen dat hij
> (deels) gelijk had.

  Soziejemaarweer...  :-)

  Op,
     http://www.nrc.nl/binnenland/article2444414.ece
  staat,
     Homoseksuelen in Nederland zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog niet
     op grote schaal vervolgd. Dat dit gebeurd zou zijn, is een 'hardnekkige
     fictie in het leven geroepen door de homo-emancipatiebeweging'.

  Zie tevens,

http://www.hum.leidenuniv.nl/geschiedenis/nieuws-agenda/actueel/anna-tijsseling-nieuwe-docent.html
     http://www.gay.nl/article/16759/last/Homovervolging_WOII_overdreven/

http://www.historischnieuwsblad.nl/00/hn/nl/156/nieuws/13301/Nederlandse_homo%E2%80%99s_niet_massaal_vervolgd.html

  Anna Tijsseling blijkt 23 december op dit onderwerp gepromoveerd
  te zijn.

  Ik wil best nog wat meer olie op het vuur gooien: ik neig er zo
  langzamerhand toe te stellen dat homoseksualiteit in het geheel
  niet bestaat. Wel als leefwijze/handeling uiteraard, maar niet
  intrinsiek (geaardheid, lichamelijk). Een homo zit niet anders in
  elkaar dan een niet-homo - een homo denkt alleen maar dat er een
  onderscheid zou zijn. Kwestie van hersenspoeling.

  Al dat gedoe rond Mercurius overziende (Mercurius is de homogod;
  het astrologische symbool voor Mercurius is het symbool voor homo/
  biseksualiteit; de som van de kleuren van de zeskleurige homovlag
  is Geel - de kleur van Mercurius), lijkt het mij waarschijnlijker
  dat iemand homo wordt louter doordat de Mensheid wordt gehersen-
  spoeld met Hermetische betekenissen. Een deel van de gehersenspoel-
  den wordt als gevolg daarvan homo, een ander deel wordt liberaal
  en weer een ander deel gaat aan de yoga of doet weer iets anders.

  Voor mijzelf ook een mooie verklaring: ik hang niets aan en kenne-
  lijk ben ik niet gehersenspoeld (en als ik het al was dan ben ik
  daar thans van af omdat ik de Hermetische wereld ben gaan zien
  zonder haar aan te hangen).