Kant noch Wal

Fri Dec 18 12:51:13 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
> Je kolderieke gedesorienteerde esoterie slaat zoals gewoonlijk weer
> kant noch wal.                          ^^^^^^
                                          neen: *raken*
  Het is niet mijn esoterie.
  Integendeel: ik ben er juist fel op tegen.

  Nu we het toch over de Eenhoorn hebben...
  - Wat zou 'Anderhalve man en een paardenkop' betekenen ?
  - Of: 'Trekken aan een Dood Paard ?'
  - Waarom wordt er in de TV-serie Twin Peaks twee grappen
    hierover gemaakt: Het eenmaal tonen (en dan wegtoveren)
    van 'Unique Corn' en het geven van een beeldje van een
    Eenhoorn aan meisjes die in het bordeel belanden ?
  - Waarom stuitte Kuifje op een 'Geheim van de Eenhoorn' ?

  Wat zou dat 'raken van kant noch wal' trouwens betekenen ?
  Wat 'valt er tussen wal en schip' ? En welke 'wal' doet het
  schip keren ?
  Welke kant, welk schip en welke 'wal' ? Waar gaat dit eigen-
  lijk over ?