Symbolen-propaganda

Wed Dec 9 12:28:34 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
> Ayaan: het gaat hier om een verbod op de politieke islam (islamisme).
> De minaret is te vergelijken met de swastika en de hamer-en-sikkel.
> Consequent?

  AHA is in dit geval consequent aangaande haar inconsistentie.  :-)

  Zelf zit ik ook niet op die minaretten te wachten. Net zo min als op
  kerktorens en hoofddoekjes. Waar het om gaat zijn de uiterlijke ken-
  merken van een geloof - die kunnen storend overkomen op degenen die
  niet geloven. Wat gelovigen binnenskamers doen is een geheel andere
  zaak, daar gaan ze zelf over (ik heb dus niets tegen moskee'en).

  Een uiterlijk kenmerk van het liberale geloof is de 24-uurs economie
  - ik heb er niets tegen als de liberaal 24 uur online van alles koopt
  maar zie niet in waarom winkelbedienden 24 uur per dag, 7 dagen per
  week voor de kooplustige liberaal zouden moeten klaarstaan. Overigens
  is 'de liberale' Zonsverduistering/Dode Hond de eigenlijke swastika/
  hamer-en-sikkel. Mensen zouden zich doodschrikken als dergelijke sym-
  bolen vervangen werden door de swastika. Dan hangen er meer van die
  dingen dan tijdens de hoogtijdagen van het Derde Rijk in Neurenberg.