Laura-blues

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Aug 31 08:23:54 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 30 augustus 2009 22:18 schreef Henk Vreekamp (vreekamp at knoware.nl)
het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Je hebt gelijk, Marc, in plaats dat rechters aanvullende eisen stellen
> omtrent begeleiding tijdens de naar het zich laat aanzien "makkelijke" route
> rond de wereld, gaan ze persoonlijke voorwaarden voorafgaand aan de zeereis
> stellen.

Maar, Henk dan ga je ervan uit dat zowel de Raad, als de Rechter hier
werkelijk iets te vertellen hebben? Mijn vraag: op grond waarvan dan
precies?

En waaruit maak je op dat er sprake zou zijn van onvoldoende
begeleiding? Dat kunnen ze toch zelf ook aanpassen als dat gaandeweg
nog onvoldoende mocht blijken. Waarom dient een Rechter zich hier over
uit te preken?

> Voorwaarden rond de "persoonlijkheid" van de puber, wel te
> verstaan.

Die vat ik even niet ...

> Ik vind het trainen etc. van de veel jongere turn-meisjes veel
> enger - en dat vindt ieder wel acceptabel.

Dat iedereen het acceptabel zou vinden is toch precies waar noch Raad,
noch rechter zich iets aan gelegen zouden moeten laten liggen? Het
gaat toch juist om objectief vast te stellen criteria. Geef
onmiddellijk toe dat ook dat een onhoudbaar idee is, maar zij menen nu
juist dat het wel kan. Daar geloof ik geen bal van.

> Dat zeilmeisje van bijna veertien
> lijkt me een nogal zelfstandig type. En ja, dat vinden zorg-autoriteiten
> natuurlijk veel riskanter voor hun eigen gezag...

Hele leuke ... :)

> Dat zien ze als provocatie.

Er is aan hen voorbij gegaan, en ze zijn er niet in gekend, zoiets?

> Ik herinner me nog die voor gerechten flanerende psycholoog
> Bullens - die beter Blunder mag heten.

Die stond kinderen bij, dacht ik, tijdens hun verhoor, maar niet heus.
Schiedammer parkmoord?

Henk Elegeert