* Laura mag niet solo de wereld rond

Sat Aug 29 19:56:58 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Leg eens uit dan wat er rechts is aan het staatsmonopolie op recht en
geweld... Is anarchie dan links? Da's toch juist rechts, het recht van de
sterkste.

Ik had juist gemeld dat pas in laatste instantie (openbare orde en
veiligheid, en in individuele gevallen als derden in gevaar gebracht worden)
de staat zijn macht moet uitoefenen. Je veronderstelling dat "je" daar
prioriteit legt is een omdraaiing van wat ik betoogde. Kennelijk waren we
dus al uitgediscussieerd...

Ons debatje begon met:
"Anti,

Niemand pleitte ervoor ouders met veel kinderen (tijdelijk) onder toezicht
te stellen, wel om evidente risico's met hen te bekijken. In de zaak van
onderwijskeuze en zeilen vindt het andere uiterste plaats: poging tot
uitzonderlijk verbod  op schoolkeuze (niet gehonoreerd door
rechter) en vooraf toetsen op onbekende risico's.
Als de overheid wel onbekende risico's vooraf met ouders en kinderen onder
toezicht gaat toetsen, maar bekende veel ernstiger risico's domweg laat
liggen, spant de overheid de paarden achter de wagens van anderen."

Goed en veilig weekend!

Fritz van Rikxoort