Mediahype zeilmeisje schadelijk

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Aug 29 17:17:34 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 29 augustus 2009 15:17 schreef Cees Binkhorst (ceesbink at xs4all.nl)
het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hierbij nog een mail over Laura met commentaren in de berichten.
> Verwacht dat eind oktober een volgende bericht komt ;)

Hmm, we wachten het af .. :)

> [...]
>
> Er is ook een mogelijkheid in de Politiewet om het kind of de jongere weg
> te halen uit een situatie waarin haar geestelijk en lichamelijk welzijn in
> gevaar kan komen. Deze voorziening in de wet kan tot onmiddellijke actie
> leiden.
>
> Naast de kinderbeschermingswetten zijn er nog de wetten van de zee.
> Maritime New Zealand kan ieder vaartuig stoppen dat de wateren van
> Nieuw-Zeeland verlaat onder de Maritime Transport Act van 1984
> [deel weggelaten]
>
> Cees: Mijnheer Veerman houdt er eigenaardige meningen op na.

Eens Cees.

> Een klein
> kind meenemen op zo'n gevaarlijke zeereis is verwaarlozing!

Wat nou ' gevaarlijke zeereis' ? Heeft pulp in de bovenkamer en de
broekspijpen dicht geknoopt, Cees.

> Denk er over hem een abonnement kado te doen op Zeilen, schrikt ie
> misschien van zijn eigen mening als hij al die reisverhalen leest van die
> jonge gezinnen.

Heeft dus geen idee waar ie het over heeft, en projecteert zijn angst
en handelt daarnaar. Met hem aan een zeereis beginnen is zeer
gevaarlijk ! :) Drie weken (langste tijd die Laura door zal brengen op
zee) is veel te lang. Met zijn angst diarree is ie zo teveel vocht
kwijt, dat nog los van de stank die niet te harden zal zijn. Niet aan
beginnen .. :) Zelfs die reisverhalen zullen hem geen goed doen. Want
geen bomen daar op zee waar ie eens lekker tegenaan kan gaan staan
pissen. Kortom: verwaarlozing. :))

> Je hebt natuurlijk ook kans dat ie dan allerlei
> authoriteiten in gaat schakelen.

Die kans bestaat, want veel zinnig denkwerk zie ik hem niet doen...
Zou ie ook vliegangst hebben?

> Hij schrijft al kontakt te hebben met die
> in Nieuw-Zeeland (die overigens waarnemer is voor 6 maanden) ;)

Een mafkees op kruistocht tegen verwaarlozing ?
Laat het hem zelf maar uitzoeken, Cees. ;)

De zee is niks voor hem ...

Henk Elegeert