* Laura mag niet solo de wereld rond

Fri Aug 28 18:10:25 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

En toch voel ik meer mee met Henk,

Waarom?
Wat voelt er mis mee, dat vooraf, zelfs tot 2 maanden, met ouders en kind
onder toezicht, be"oordeel"d gaat worden, zelfs psychologisch, of dit kind
ook naar de wereldschool mag, zoals al vele anderen, of (nog) niet,
en zelfs beoordeeld gaat worden, vooraf, waar overigens geen wet zich tegen
verzet, mag gaan zeilen rond de wereld, zonder haar ouders, of nog niet...

Willekeur, dat voelt er heel erg verkeerd aan.
Niet alleen dat het volstrekte ambtelijke willekeur is, die bepaalt of in
het ene geval een kind wel naar de wereldschool mag, en in het andere geval
het andere kind niet, want sinds wanneer bemoeit de kinderbescherming en de
rechter zich, vooraf, met de schoolkeuzen van ouders met kind?

Maar ook dat ouders hun kinderen gerust aan hooligans kunnen overleveren,
bijvoorbeeld in Hoek van Holland, met een Amsterdamse burgemeester die Cohen
als zijn voorbeeld ziet, een man die liever ook niet ingrijpt als de
veiligheid al ernstig in gevaar komt, of aan vele andere grotere gevaren
mogen overleveren, onvoorbereid,
maar dat goed doordacht en goed voorbereid gaan zeilen, toch echt qua
risico-berekening vele malen minder gevaarlijk, absoluut niet zomaar mag.

Wees dan consequent, en stel alle ouders onder toezicht, die hun kinderen
zomaar uit laten gaan op plaatsen waarvan iedereen weet hoe gevaarlijk het
er is, en hoe groot de kans is op slachtoffers, gewonden en doden, zonder,
althans in ons land, adequate beveiliging.

Fritz van Rikxoort