* Laura mag niet solo de wereld rond

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Aug 28 13:17:36 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 28 augustus 2009 12:18 schreef Cees Binkhorst (ceesbink at xs4all.nl)
het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Wat ik van de uitspraak heb gehoord wordt ze in die 2 maanden onderzocht
> door Raad & Externe psycholoog.

Jawel Cees, maar waar is dat goed voor ? De meid wordt nu
psychologisch getest op het hebben van een goed idee/plan? Dit gegeven
is op zichzelf toch al absurd te noemen. En dat daar een rechter aan
te pas komt. Ook dat is absurd !

Ze wordt ook (zo las ik) voor die twee maanden onder toezicht
geplaatst, en alweer om het hebben van een goed idee/plan. Dit is toch
werkelijk absurd !!

Alle kinderen in Nederland lopen dus de kans zich voor de rechter te
moeten verantwoorden omdat ze een goed plan, of een idee hebben, en
kunnen daarvoor onder toezicht worden geplaatst, en dienen zich een
psychologisch onderzoek te moeten laten welgevallen . Dit is toch
werkelijk absurd !!

> Een definitieve uitspraak komt dan in oktober.

Ik snap die rechter niet.  Het is zijn beperking, en legt haar in de
ban. Waarom niet echt onafhankelijke toetsing? Waarom geen groen
licht, mits?

> Dus als je vertrouwen hebt in de capaciteiten van Laura, ga je er van uit
> dat ze dan op reis kan MET het stempel van de rechter.

Dat is zowel mooi, als ook compleet absurd ..

> Dit voorkomt dat ze OVERAL zal worden lastig gevallen door autoriteiten.

Die toestemming had ook gewoon verleent kunnen worden. Welke
autoriteit gaat zich daaraan storen, Cees. Er is er nu al niet een die
met de vinger naar z'n hoofd en Nederland wijst. :)

> Las gisteravond nog een stukje van de Australische 'kinderbescherming' die
> zich grote zorgen om haar maakte.

Nergens voor nodig, toch? Of kan ze niet zwemmen?

> De Nieuw-Zeelandse autoriteiten (één van de nationaliteiten die ze heeft)
> waren ook bepaald niet enthousiast en volgden de zaak met grote interesse.

Ze durven echt niet naar Nederland met hun vingertje te wijzen, Cees. :)

> Niet bepaald geruststellend voor een ongestoorde reis ;)

Grote kans derhalve dat ze het nu allemaal eens dunnetjes over gaan
doen. Politiek die de sport(er) dwars gaat zitten om diens sportieve
uitdaging aan digellen te helpen ... Hebben we er nu zolang buiten
weten te houden, maar dat is nu voorbij ...

> Dit kan alleen maar positief uitwerken voor haar.

Dat betwijfel ik toch sterk hoor, Cees. Op termijn mogelijk maar ze
zal er flink de pee in hebben dat dit haar zo overkomt. De vrees voor
haar ouders wiens ouderschap op het spel stond vanwege een idee van
haar, en dat het door malloten (regering, en politiek) op zo'n manier
en zo tot een rechtsgang komt. Dat in een land dat zelf de OS binnen
wil gaan halen? Hoe vaak gaan we een dergelijke opvoering opnieuw zien
langskomen?

> Haar vader en advokaat zullen ongetwijfeld er op toezien dat het onderzoek
> volledig en fair is, en als ze slim zijn zorgen ze dat alle andere info
> (bekwaamheden en te gebruiken materiaal) die bepalend kan zijn beschikbaar
> is én in het onderzoek meegenomen wordt.

De Raad zelf is toch al zo bevooroordeeld als het maar zijn kan, Cees?
Die kun je moeilijk toch nog objectief noemen?! Het had een team
moeten zijn met verschillende sporters, medici mogelijk en nog een
aantal die (echt) verstandig zijn. Want waarom mag voetballen op zeer
jonge leeftijd wel, en kan dat wel zonder tussenkomt van de rechter?

> Het feit dat de rechter dáár niet op in is gegaan stemt me hoopvol, omdat
> hij kennelijk niet verwacht dat daar een manko in zal zijn.

In dat geval begrijp ik niet dat er geen groen licht is gekomen, met
een mits. Dan had ie verder ook geen afbreuk gedaan aan haar
initiatief, nu wel, want vindt nog steeds dat hij de beslissing moet
nemen.

Wat een absurde wereld (Nederland) waarin een flinke meid een goed
idee/plan durft te hebben, naar de rechter moet en dan een
psychologische test moet doen ..

Henk Elegeert