* Laura mag niet solo de wereld rond

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Fri Aug 28 12:18:58 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat ik van de uitspraak heb gehoord wordt ze in die 2 maanden onderzocht
door Raad & Externe psycholoog.
Een definitieve uitspraak komt dan in oktober.

Dus als je vertrouwen hebt in de capaciteiten van Laura, ga je er van uit
dat ze dan op reis kan MET het stempel van de rechter.

Dit voorkomt dat ze OVERAL zal worden lastig gevallen door autoriteiten.
Las gisteravond nog een stukje van de Australische 'kinderbescherming' die
zich grote zorgen om haar maakte.
De Nieuw-Zeelandse autoriteiten (één van de nationaliteiten die ze heeft)
waren ook bepaald niet enthousiast en volgden de zaak met grote interesse.

Niet bepaald geruststellend voor een ongestoorde reis ;)

Dit kan alleen maar positief uitwerken voor haar.
Haar vader en advokaat zullen ongetwijfeld er op toezien dat het onderzoek
volledig en fair is, en als ze slim zijn zorgen ze dat alle andere info
(bekwaamheden en te gebruiken materiaal) die bepalend kan zijn beschikbaar
is én in het onderzoek meegenomen wordt.
Het feit dat de rechter dáár niet op in is gegaan stemt me hoopvol, omdat
hij kennelijk niet verwacht dat daar een manko in zal zijn.

Groet / Cees

PS. Zie het oktober-vonnis maar als een internationaal
zeilvaardigheidsbewijs ;)