Mag een 14-jarige de wereld ronzeilen?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Aug 22 20:55:01 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 22 augustus 2009 19:56 schreef Glenn Mellonius (glenn at mellonius.eu)
het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Dat een 13 jarige zichzelf les wil geven is wat mij betreft OK.

Eens ...

> Het resultaat zou weleens beter kunnen zijn dan klassikaal les volgen.

Eens ..

> Of zij het doorzettingsvermogen heeft om het te doen is een grote vraag.

Die lering is denk ik juist goed, lukt het de eerste keer niet, dan
kijken waarom, en opnieuw proberen ...niks mis mee.

> Dat ze solo rond de wereld wil zeilen zal ze prima kunnen neem ik aan.

Dat neem ik ook aan. Er zal niet klakkeloos worden aangenomen dat ze
het kan, toch? Kan ik me niet voorstellen.

> Waar ik mijn hart voor vast hou is de boze buitenwereld.

Oei, Glenn. :) Je zorgzame kant ?  ;) Wel mooi ...

> Als we niet uitkijken zit ze straks vast in een of ander bordeel in een
> louche land.
> (zelfs in het ontwikkelde Nederland verdwijnen minderjarige asielzoekers in
> de prostitutie, dus denkbeeldig is het niet).

Als ik je nu goed begrijp is het juist goed, of beter in die boze
buitenwereld dan Nederland zelf, verkiest. Alle reden haar extra aan
te moedigen?

Ik neem aan Glenn, dat ze via satelliet, of ander communicatie
middelen/-lijnen contact zal onderhouden? Over waar ze is op zee,
hoever uit de kust, waar haar te bereiken/vinden in geval van nood
..., etc.

> Ouders uit de ouderlijke macht zetten met als enige reden haar tegen te
> kunnen houden is abject.

In dit land hebben we inmiddels een zeer onnavolgbare overheid, Glenn.
Ze weten zelfs asielzoekende kinderen niet in beschermen nemen, en
helaas ook niet tegen uitbuiting in de prostitutie.

Waarom is dat prostitutiebeleid toch zo uit de hand gelopen? Mijn
indruk is dat het vroeger veel beter

We houden onszelf verder voor een fatsoenlijk landje te zijn. En nemen
het verder niet zo nauw met de Rechten van het Kind. Zelfs niet als
het hun van nature verworven gezag van de ouder(s) ook aan het kind
onttrokken wordt. Ach, allemaal in het belang en ter bescherming van
het kind, hoor ! Best een leuke naam: Raad voor de Kinderbescherming.

Henk Elegeert

Behoren wel weer bij de koplopers als het gaat om lobbyen in de VS,
las ik ergens vandaag.