Mag een 14-jarige de wereld ronzeilen?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Aug 22 10:49:17 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach zie het nu pas ...

Op 22 augustus 2009 09:30 schreef Cees Binkhorst (ceesbink at xs4all.nl)
het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ben benieuwd wat de rechter hier maandag van gaat vinden.
>
> Wat is in het geding:
> - de leerplichtwet
> - aanstelling voogd door Raad voor Kinderbescherming
> - verantwoorde beslissingen nemen door ouders én door kinderen
> - boven het maaiveld uitkomen
> - kan iemand die met een 7-meter boot naar Engeland is gevaren, ook rond
> de wereld?
>
> Voor wat betreft de wettekst van de leerplichtwet is het duidelijk. Er is
> toestemming nodig, die is niet gegeven. Einde verhaal, tenzij ouder(s)
> [...]

Ach, en ook vanwege banaal ingrijpen door de overheid, Cees ? ;)

Verder is zo'n gang naar de rechter gewoon te betitelen als
disproportioneel. Waarbij bij  de aanvrager zelf gerede twijfel is
omtrent het ge-/ of beter misbruik van het hen toevertrouwde gezag.

Waren ze in Kampen er maar op tijd bij geweest ... daar was immer wel
iets aan de hand !!

Henk Elegeert