How Many Southern Whites Believe Obama Was Born in America?

Wed Aug 5 21:01:45 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het was in het verhaal over de biertjes die Obama met polite-agent en zwarte
huis-eigenaar dronk, en het ging in op de gevoelens en omstandigheden van de
agent. Of ik het bruggetje naar een hele andere agent heb gemist, of de
journalist ze al verward heeft, weet ik zo niet meer.

Dat er andere agenten racistisch zijn, net als veel zwarten zelf overigens,
enzovoort, had ik niet zo relevant gevonden, de kritiek was of Obama in dit
geval te snel oordeelde. Ik vond dat slim, oom excuus daarvoor te maken, om
zo de agent en kritici meteen de wind weer uit de zeilen te nemen, nadat hij
aan de hand van een opvallende gebeurtenis hard een duidelijk punt had
gemaakt.

Als de agent later toch fout bleek te hebben gehandeld, zal Obama ook de
credits krijgen toch dat onderzoek afgewacht te hebben, na zijn (deels toch,
naar later blijkt, onterechte) excuses.

Maar misschien moeten we eerste Maarten (zijn 2e nummer, van Rossem) in zijn
eigen blad lezen (kocht het net maar weer), die de succesvolle start van
Obama analyseert...

Fritz van Rikxoort