D66 steunt Verdrag van Lissabon

Tue Apr 28 19:39:18 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
>D66 zegt ja tegen Europa = D66 steunt Verdrag van Lissabon ???

 Weten doe ik het ook niet maar ik vrees dat het wel zo ligt. Vandaar
 (wat provocatief) deze subject-line.
 Het lijkt me dat magic gedoe van Geel D66: een soort offer om een goede
 verkiezingsuitslag te maken. Net als het aanbidden van stenen en pira-
 mides in Amsterdam en het lopen met een doodskist door Den Haag. Dit
 soort dingen is dermate *raar* dat er wat idioots achter *moet* zitten.

 Het kan geen toeval zijn dat zo'n bord uitgerekend in *Lissabon* staat.
 Als er meer borden elders in Europa zouden zijn dan had dat ene bord in
 Lissabon niets gezegd. Maar nu is er 1 bord en dat staat *uitgerekend*
 in Lissabon.

 Daar is over gebrainstormd.
 Daar is over nagedacht.
 Het moet een ritueel zijn.
 Niet iets dat met serieuze politiek van doen heeft.

 Op de D66-website staat er niets over.
 Er bestaat geen D66-afdeling Lissabon.
 Maar het staat wel in de krant.
 Zoiets kan toch geen toeval zijn ?

 Het enige rationele dat ik kan bedenken is dat het een grapje is: dat
 bord staat gewoon ergens in Nederland. Misschien bestaat er wel een
 Nederlands gehucht dat 'Lissabon' heet...