Klimaatsceptische toespraak voorzitter Europese Raad

Sat Apr 25 09:36:46 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Leuk dat iemand op zo'n post nu eindelijk eens openlijk durft te twijfelen,
 dat iemand voor de verandering eens de waarheid spreekt.

 Vaclav Klaus (President Tsjechie),
>Maar tegelijkertijd zijn de milieubeschermers technologische naivelingen die
>vrijelijk en onverantwoordelijk werken met wonderbaarlijke technologieen die
>slechts een gebrek hebben: ze zijn nog niet uitgevonden. (...) Hun aanval op
>de huidige technologieen is irrationeel en heeft fatale gevolgen. Voor zover
>ik weet zijn bestaande en functionerende technologieen nooit verlaten voordat
>er daadwerkelijk betere vervangers waren.

 Dit is een aardig argument.

 Als ik types als Diederik Samsom (PvdA Kamerlid) hoor, dan vraag ik me altijd
 af waar ze het over hebben. Ze hebben het inderdaad altijd over *toekomstige*
 ontwikkelingen (kennelijk hebben ze in de toekomst gelijk of zo) - en met der-
 gelijke blabla stellen ze elke diskussie over wat we *nu* kunnen doen - voort-
 durend uit. Al decennia lang zetten Diederik Samsom c.s. voortdurend dezelfde
 grammofoonplaat op. Je weet al wat hij gaat zeggen voordat hij een woord heeft
 gesproken. In D66 wil BvdH terug naar de Middeleeuwen van de Toekomst. Door
 het gebazel van dit soort lui *verandert er nooit wat*.

 Klaus besluit met,
>De milieuactivisten spreken over "Redt de planeet". Van wat? En van wie? Een
>ding weet ik zeker: we moeten de planeet redden, van hen.

 Da's een eitje: de planeet in kwestie is Mercurius.