Groene, Paarse en Gele periode van D66: Dode Hond maakt 210 nieuwe websites voor D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Apr 21 18:17:06 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 21 april 2009 08:52 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bron:  MoveNext
> Datum: 20 maart 2009
> Opm:   Een van de nieuwe D66-sites is,
>       http://www.stemmeninhetbuitenland.eu
> Opm:   De Hermetische betekenis van 'MoveNext' gaat over de Dode Hond,
>       Move = van plaats veranderen

Er veranderd helemaal niets:

http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvi0vj881cqtt/vi4amjvfedrl?ctx=vghpm7u9vdea
"
vrijdag 17 april 2009
Bied jongeren alternatieven voor drankketen

D66-Kamerlid Boris van der Ham vindt dat er voor jongeren op het
platteland te weinig uitgaansgelegenheden zijn. Hierdoor gaan jongeren
naar drankketen, met alle problemen van dien. Vorig jaar verzocht Van
der Ham de minister van Binnenlandse Zaken en de minister van Jeugd en
Gezin dan ook in gesprek te gaan met gemeenten, om hen te stimuleren
nieuwe uitgaansinitiatieven te realiseren. Van der Ham: ''Helaas is er
weinig gedaan met mijn verzoek.''

Drankketen

Volgens Van der Ham moeten illegale drankketen worden gesloten. Van
der Ham: ''Deze sluiting moet wel samengaan met het stimuleren van
legale uitgaansmogelijkheden voor jongeren. Anders vestigen jongeren
drankketen op plekken die niet bekend en controleerbaar zijn. Dat moet
te allen tijde worden voorkomen.''

Creëer draagvlak

De sluiting van drankketen en het scheppen van uitgaansmogelijkheden
moet volgens de D66'er gezamenlijk gebeuren. Van der Ham: ''Ik stel
voor om ouders, jongeren en keeteigenaren hier zoveel mogelijk bij te
betrekken. Op deze manier ontstaat er publiek draagvlak voor de
maatregelen, en kunnen we komen tot echte oplossingen.''
"

... Boris van der Ham is een zeur en blijft zeuren. Hij weet helemaal
niets over de oorzaken van het ontstaan van de drankketen.

De politiek en lokaalbestuur zijn daarvoor verantwoordelijk, en het
heeft helemaal niets met het aantal uitgaansgelegenheden te maken. Ze
worden gemangeld in hun mogelijkheden als gevolg van het mangelen van
de horeca. Het lokale bestuur oefent te veel invloed uit op de
uitgaanscultuur, de (horeca)ondernemers en de jongeren hebben
vervolgens het nakijken als een gemeentebestuur weer eens meent de
zaken in eigen handen te moeten nemen.

Ze zoeken dan wel naar eigen mogelijkheden, weg van de betutteling ...
en de vervelende pavlovreacties van de oudere generaties, die wel met
de mond beleiden dat je anderen moet respecteren, maar daar zien de
jongeren heel erg weinig van.

Henk Elegeert