Garmanbozia: Vitaal Erfgoed

Wed Apr 15 12:42:02 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Hoe dat, was Volkert Van Der Graaf uitvoerder van een heersende kliek.
>Bedoel je de milieubeweging?

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Nee, ik hou van conspiracy-theory! ;-)))

Zou mij overigens niet verbazen als de suggestie van Tjerk *wel* eens waar
zou blijken (daar ging de laatste film van van Gogh trouwens over). Dus dat
die 'gevestigde orde' een malloot in de milieubeweging uitzoekt (iemand die
achter de Dode Hond aanloopt) om Fortuyn om te leggen. Wat ik hier opschrijf
over Mercurius is dan ook niet ongevaarlijk: deze mensen moorden immers *echt*.

Gisteren was de Dode Hond ook alweer in het nieuws (maar ja, de meesten zien
het dus niet).
  * Obama neemt een hond zoals *alle* Amerikaanse presidenten een hond
    nemen. Dit is de Dode Hond: Obama is zelf de *Top Dog* (Mercurius in
    zijn 'Oval office' in z'n 'White Lodge') en het beesie zelf is de *Under
    Dog* (Apollo, Horus). Amsterdam hangt momenteel vol met posters voor een
    'Magic Circus'. Kleuren van de poster: Geel (Mercurius) en Magenta
    (Apollo) - een Dode Hondencircus dus.
  * Phil Spector wegens moord veroordeeld. De media maken gewag van 's mans
    'Wall of Sound'. Dit is de *muur* om de Hel. Hij maakte het John Lennon
    album 'Walls and Bridges' - dat is dezelfde 'wall' en die 'bridge' is
    de Eenhoorn die de Dode Hond scheidt. Lennon werd vermoord (door iemand
    die achter de Dode Hond aanliep en die de media daarom een 'schizofreen'
    noemen, kwestie van twee hondenkoppen - net als bij Volkert van der Graaf),
    Spector pleegt zelf een moord.
  * Gisteren op de TV: Matrix-III bij Veronica. De Matrix-triologie gaat over
    de herrezen Dode Hond die de wereld verovert (maar dat heeft de kijker
    niet door).
    Aardigste zin wat mij betreft: 'The Bridge is clear'. Dit gaat dus over
    het bovenstaande en refereert naar de Melkweg (Bridge over troubled water
    op de achterkant van de Eurobiljetten) die de Dode Hond scheidt (maar nu
    is'ie 'clear' - de weg is *vrij*, geen Melkweg staat de Dode Hond nog in de
    weg zich te verenigen).
    Op het einde komt de Hammer (Zeus) langs met z'n bliksems en wordt de Vrij-
    metselarij (alle Smiths) door 'the One' vernietigd. Iedereen zingt en danst
    (in de Hel): 'War is over' (daar had Lennon het ook al over) - dit gaat
    over de wereld (Matrix) die *a piece of work* is geworden (kwestie van
    homofonen, 'piece of work' gaat over piece=peace=war en betekent 'bouwstuk'
    in de Vrijmetselarij). De tegendelen vallen samen, de alchimie is bereikt.
    De Dode Hond leeft.
    -> De Architect (Mercurius, de Opperbouwmeester van het heelal in de
       Vrijmetselarij - in de film: de ontwerper van de Matrix) en het Orakel
       (Apollo, het Orakel van Apollo in Delphi) zijn weer bij elkaar: de Dode
       Hond is terug. *Hier gaat de film over* - daarom *moest* het Orakel in
       Deel III voorkomen ook al was de oorspronkelijke actrice na Matrix-II
       overleden en kon de profane betekenis van de film best zonder.
    De afloop van de film (we zien een Zonsondergang: het einde van God) is
    het *tegenovergestelde* van wat de kijker denkt. Kwestie van Hermetische
    betekenissen.
    The 'One' (Neo) heet eigenlijk 'Mr Anderson' - de zoon van de 'Ander'
    ('Ander' komt van 'Meander' en gaat over Mercurius als God van het brein
    - de plaats waar de Matrix huist). Anderson is dan Pan als echte zoon of
    de Mens Herakles als beschermeling van Mercurius. De film suggereert het
    tweede maar vlak het eerste niet uit.

Gisteren rolde dit alles over het scherm. De burger werd *zwaar gehersenspoeld*
maar had dit niet door. De burger ziet immers geen Dode Honden. Hoe meer Dode
Honden we te zien krijgen, hoe minder we er zien.

Als men kijkt naar het 'Twin Peaks'-logo,
   http://www.lynchnet.com/tp/pics/dvd01.jpg
- ik heb het inmiddels uitvergroot op m'n website staan -
   http://www.fluks.combidom.com/graphics/twin_peaks_logo.gif
dan ziet men de Dode Hond. Twee grote oren en Twee kleine oren (van de Grote
en Kleine Hond) die *samenvallen*. Dit gaat, net als de Matrix en de hond van
Obama over de *herrijzenis* van Satan. Obama is kennelijk een slecht mens !
'Twin Peaks'-regiseur Lynch had op 4 april een bijeenkomst van zijn TM-vereni-
ging,
   http://www.davidlynchfoundation.org
Hier kwam Vrijmetselaar Paul McCartney liedjes zingen over de Dode Hond. Hier
staat allerlei waanzin over het brein en uit het bovenstaande blijkt dat Mer-
curius daar de God van is (vandaar dat de Stichting 'Brein' in Nederland over
auteursrechten gaat).

De gekte zit echt *overal*.

Marc Fluks, Amsterdam