Vitaal Erfgoed: Reactie Pechtold

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Apr 9 17:31:14 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee, nee, dít bedoel ik: natuurlijk stem je niet op Wilders om hem de
macht te geven. Maar paradoxalerwijs zal zijn macht, die
anti-democratisch zal zijn, de democratische tegenkrachten, de échte
democratische tegenkrachten mobiliseren. Dus niet de halfzachte praatjes
van mijn voormalige partij, geleid door De Lok, maar het nu onderdrukte
en kleingehouden substraat van échte democraten. Dus een stem op Wilders
is een stem op *openbreken* van het inderdaad verkalkte en bestuurlijk
gecorrumpeerde bestel.
Wilders als overgangspaus. Zoals Fortuyn dat ook zou zijn geweest als
hij niet was neergemaaid in opdracht van de heersende klieken.
Laat ik me nog eens aan de glazen bol wagen: Wilders gaat bij de komende
verkiezingen 30 tot 35 zetels halen. Misschien wel veertig. Hij gaat
meedoen aan de machtsvorming, maar die zal JAMMERLIJK mislukken. Lange,
lange formatieperiode, waarin de democratische krachten zich bundelen.
Tussen-zakenkabinetje en nieuwe verkiezingen waarin de nieuwe democraten
zullen opkomen en een regering gaan formeren. Die regering zal meteen
het bestel opengooien met wetswijzigingen in de richting van meer
directe democratie, referenda, gekozen bestuurders, doorbreken van
partijenkliek-democratie, toegankelijker maken van de
volksvertegenwoordiging voor gewone burgers etc etc.
Can't wait. Maar de wens is uiteraard de vader van de voorspelling :-))))))