Thom de Graaf richt nieuw D66 op

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Apr 7 17:59:49 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha Fritz, als je bedoelt dat het eigenlijk van de zotte is dat D66
meedoet aan het bestuurdertje spelen, terwijl de partij als OPDRACHT
heeft het bestel open te breken, te democratiseren en toegankelijker te
maken, ben ik het met je eens. Dan breekt een Wilders, op korte termijn
althans, de zaak meer open.
D66 heeft gefaald. Die vaststelling kuinnen we niet ontlopen. De mooie
woorden van 1966 zijn verdampt, opgegaan in rook, verkwanseld aan mooie
banen en schitterende posten. De mannen van het overleg en het boekje
zijn er allen een mooi voorbeeld van. Van Boxtel en De Graaf kwamen in
1994, als ik me niet vergis, ergens als achterhoede- kamerkandidaten het
landsbestuur binnen. D66 was hun entree, hun rode lopeer. Later hebben
ze hier bijzonder veel baat van gehad, Van Boxtel behoort tot de
bestbetaalde bestuurders van Nederland, en De Graaf mag ook niet klagen.
Ik gun ze dat van harte, maar waar blijft de Belofte van 1966?
Is De Lok ons antwoord?

Leuke tijden.