Thom de Graaf richt nieuw D66 op

Tue Apr 7 17:51:49 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi Hein, e.a.

Ik begin me af te vragen of in ons nogal indirect-(on)"demo"cratische bestel
een benadering à la Wilders
van niet zinloos blijven meedoen aan eindeloos parlementair geouwehoer
op korte termijn meer kan opleveren dan de D66-wijze van opblazen bestel.

Mits Wilders en/of anderen prioriteit geven aan een kiezersmeerderheid
om het bestel nu eindelijk eens te democratiseren (moderniseren),
dan zie ik wel een herhaalde kans op grote aantal stemmen op diegenen.
Immers ook een Fortuyn haalde net als Wilders flink stemmen
vanuit brede lagen uit de bevolking die directe invloed willen,
zeker op wie namens hen mag besturen, premier worden, e.d.
Volgens mij ziet een ruime meerderheid het ontbreken van een stem op de
macht, en de coaitiebinding van het parlement aan de toevallige regering,
als de grootste oorzaak van het falen van onze democratie en
volksvertegenwoordiging.

Fritz van Rikxoort