Neo-liberaal gaat voor de Ene

Mon Apr 6 14:53:52 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Gisteren, bij dat Afghanistan-gedoe in Den Haag stonden overal *Gele*
>bloemen. Da's echt geen toeval, hoor. 'Enduring Freedom' staat niet voor
>niets voor de dood.

 Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM> reageert zojuist met,
>Ieder jaar rond deze tijd staan er bij het Congrescentrum gele bloemen:
>forsythia's, narcissen, crocussen...

 Heel leuk Bertus, daar niet van.
 Maar dit was - uiteraard - niet het punt dat ik maakte. Het ging mij om de
 contekst en niet om het wel en wee van de plantsoenendienst Den Haag...  :-)

 Als Gordon Brown na afloop van de G20 iets in de media zegt, dan heeft hij
 het over *Mercurius* - misleide burgers denken slechts dat hij het over
 politiek heeft. Al Gore heeft het nog *nooit* over het klimaat gehad - hij
 heeft het altijd over *Mercurius*. Dat is wat ik beweer. Kijk eens op,
    http://www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/campaigns/galleries/lifeofgore/photo34.htm
    http://www.g20.org/i/logoG20new.gif
    http://www.jongedemocraten.nl/templates/jd/images/jd-header.png
 en dan op het ontmaskerende plaatje,
    http://www.fluks.combidom.com/graphics/swoosh.jpg
 Dit zijn *dezelfde* plaatjes. Het plaatje dat op mijn site staat, toont naast
 de Zonsverduistering met de opdoemende planeet Mercurius zowaar *ook* de God
 Mercurius (met z'n kwakzalversstaf, de Caduceus, en met dievenzak) dus misver-
 standen zijn uitgesloten zou men zo denken. Het plaatje heb ik geplukt van een
 alchimie-site, trouwens.
 Al die lui hebben het daadwerkelijk over iets volkomen anders dan hun toehoor-
 ders menen te beluisteren. De laatsten worden flink in de maling genomen.

 -> Dit is hetgene dat George Orwell nauwgezet opschreef in zijn boek '1984'.
    Ik heb dat boek twee maanden geleden herlezen - het staat er echt gewoon
    in. Zelfs de Zonsverduistering komt in het boek voor. En Humpty Dumpty
    over verborgen betekenissen.

 Om de echte wereld te zien die achter de schijn schuilgaat, moet men datgene
 dat buiten onze wil in ons hoofd gestopt is als Hermetische betekenis als
 raadseltje oplossen.
 Hier heb ik weer twee van die raadseltjes...
 1. Waar gaat de 'monkey and the donkey' over ? Wie de sleutels oplost,
    begrijpt zowaar waar Gerard Reve het altijd over had en ziet tevens
    een walvis als ezelsbruggetje. Ook ziet men die 'oen' waarmee Tjerk
    Jouwstra onlangs kwam aanzetten toen ik opmerkte dat 'neo' heimelijk
    refereert naar 'one'.
    De oplossing suggereert tevens dat homoseksualiteit niet echt bestaat
    maar door homogod Mercurius is aangepraat. De katholieke kerk zou dan
    zowaar gelijk hebben. Homo's zouden in dat geval deprogrammeerbaar zijn.
 2. Waarom dragen de detectives Jansen en Janssen uit de Kuifje albums een
    snor en hebben ze altijd zo'n pech ? Wie de oplossing wil weten, moet
    op zoek gaan naar een uiterst geheimzinnige walvis. Ik zie, ik zie, wat
    jij niet ziet... En ja, het gaat dus om een *echte* walvis. Hij staat
    gewoon als beest bij WikiPedia.

Probleem is dat sommigen dermate zwaar gehersenspoeld zijn dat plaatjes en
raadsels niet meer tot het bewustzijn doordringen. Ze zien louter enkel
schijn. Kinderen zien het vaak nog wel, volwassenen meestal niet meer. De
raarste sprookjes gaan er bij hen in als koek en worden voor de werkelijkheid
versleten.

Mij gaat het om datgene dat *daadwerkelijk* plaatsvindt. Als een goochelaar
een konijn uit een hoge hoed haalt, dan moet men niet denken dat het beest
in die hoed heeft gezeten - men moet deze schijn weghalen en oplossen waar
het beest de hele tijd gezeten heeft. Dat is wat ik doe. Meer is het niet.
Ik zoek naar het trucje.

Ik heb het niet over die rare fantasieen (wie dat denkt, geeft slechts aan
gehersenspoeld te zijn). Ik ontmasker die rare fantasieen juist, op zoek naar
wat ze verhullen. Volgens mij doe ik het heel goed. Ik ben niet altijd even
volledig en soms zie ik meer dan 1 oplossing - maar fouten maak ik niet.

...maar ja, men ziet het of men ziet het niet...

Marc Fluks, Amsterdam