Uitgebankierd: The Day after

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Sep 30 11:37:03 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 30 september 2008 10:44 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Als ik het goed begrijp geschiedt de participatie van Bos in Fortis parallel
> aan de aandelenhandel en is ze er geen onderdeel van.

De echte reden was toch omdat Fortis over een monopilie beschikt
waardoor het betalingsverkeer lam zou kunnen komen liggen?

Fortis kan niet over een dergelijk monopolie beschikken, rara hoe komt
Fortis aan dat monopolie? Wie heeft hier zitten pitten?

Waarom moet de belastingebetaler opdraaien voor de risico´s van de
aandeelhouders?
Als die aandeelhouders zorgen voor een goed bestuur, en dito handel
dan kan er toch niets gebeuren? Waarom dan blijven die onbekwame
bestuurders buiten schot?

Henk Elegeert