Metroblues

Fri Sep 12 20:00:02 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>Het doortrekken van de ringmetrolijn van Zuid(oost) via zuidas en west
>naar Sloterdijk en Isolatorweg in werkgebied oost van ringweg west en
>Sloterdijk: nog 2 haltes goedkoop bovengronds langs spoorlijn naar
>NS CS dat in werkelijkheid het meest decentrale punt van Amsterdam is.

 Je bent me voor... ik had precies hetzelfde geschreven maar nog niet
 gepost.

 Een ander alternatief als het dan toch perse dwars door de stad moet, is
 een metro onder de grachten/kanalen aanleggen. Het traject wordt dan:
 Amsterdam Zuid (halte WTC), Beatrixpark (halte RAI), Zuider Amstelkanaal
 (halte Apollohal), Ruysdaelkade (halte Rijksmuseum), Spiegelgracht,
 Prinsengracht (halte Leidseplein, halte Westertoren), Centraal Station.
 Hoeft men nergens onder de grond te boren of straten open te leggen -
 gewoon afzinken caissons en klaar is kees...

 Inmiddels is er een geheim rapport opgedoken waruit blijkt dat de gemeente
 Amsterdam *van te voren wist* dat het mis zou gaan.

 Marc Fluks, Amsterdam