John McCain kiest vrouwelijke running mate

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu Sep 4 08:44:19 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Sep 4, 2008 at 7:07 AM, Henk Elegeert <hmje at home.nl> wrote:

> heeft hij mij niet voor nodig...
>
> Eens, maar nu blijft ie wat steken m.i. Gaat ook niet in op de terecht
> gestelde goede vragen, maar draait er maar wat omheen.

Welnee, ik geef aan dat je vraag niet te beantwoorden is, tenminste niet
door mij.

Vliegt mij (de boodschapper) naar de strot

Jij was de vragensteller. Wat was je boodschap?

> - noemt mij een creationist

Goed lezen Henk.

> - , maar gaat voorbij aan de netwerken(den) die ik noemde,  en hoe die
> zichzelf -  heel slim -  van beide zijden weten te laten ´bedienen´
> zonder daar veel voor te hoeven doen en de kosten afwentelen op de
> premie-/belasting betaler.

Heb ik iets gemist? Welke netwerken noemde je?

> Kortom: vals concurreren. Zou hij daar meer
> zicht op te hebben, mogelijk, maar dan hoor ik graag zijn argumenten.
>
> Liever dat, dan dat ie zich groen, of erger *geel* gaat ergeren. :)

Marc-A zegt dat Obama ons allemaal om de tuin leidt en dat zijn Change meer
met astrologie dan met een politieke visie te maken heeft. Ik vroeg hem dat
aan te tonen, maar heb tot op heden niets gehoord. Prima. Hoef ik het ook
niet meer serieus te nemen. Jij Henk, komt vervolgens met een vraag aan mij
om aan te tonen dat hij niet Geel is. Daar kan ik uiteraard niets mee...

En als je wilt weten wat Obama concreet voor ogen heeft, dan ga je surfen.

Ik heb de lijst al een uitstekend artikel over een vergelijking in de NYT
tussen de economische plannen van McCain en Obama geforward. En verder staat
er uiteraard ook heel veel op zijn website.

Neem bv zijn plannen voor healthcare:
http://www.barackobama.com/pdf/issues/HealthCareFullPlan.pdf

Of, waarom ik *met name* hoop dat Obama en niet McCain de volgende president
wordt:
http://www.barackobama.com/issues/foreignpolicy/

En een andere belangrijk onderwerp: De war on drugs. Uiteraard gaat hij
hierover niets zeggen tijdens de campagne, dat zou zelfmoord zijn, maar
vergelijk Obama met McCain en trek je conclusies:
http://www.ontheissues.org/Drugs.htm

Bij McCain weet je dat hij nog een schepje bovenop de dramatische
buitenlandse politiek van Bush gaat gooien. En je weet dat hij de neocons op
economisch en de reli-fundis op immaterieel gebied gaat dienen.

Bij Obama is er op vele fronten hoop dat hij Amerika weer op het juiste pad
krijgt, zodat we een betere wereld tegemoet gaan zien de komende jaren. Ik
zal de eerste zijn om toe te geven dat er een grote kans is dat ook Obama
e.e.a. niet zal kunnen bewerkstelligen, maar er is tegelijkertijd een
significante kans dat hij dat wel zal blijken te kunnen. En die kans zal
alleen maar groter worden als hij een steeds grotere volksbeweging achter
zich kan krijgen, immers alleen dan krijgt hij het mandaat om daadwerkelijk
onconventionele politiek te bedrijven in Washinghton DC (lees, om zowel de
traditionele koers van de Democraten als die van de Republikeinen te
verlaten). Ook dat is democratie.

Hij heeft de visie, hij is charismatisch, hij laat zijn oren niet naar de
lobbygroepen hangen, en hij is er intelligent genoeg voor.

So, who knows?

Groeten,
Mark Giebels