John McCain kiest vrouwelijke running mate

Wed Sep 3 09:57:10 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dirkie <geensloof at YAHOO.COM> over Geel,
>Helaas zijn je voorbeelden op z'n minst genomen te diffuus om te vatten.

 Het zijn niet *mijn* voorbeelden - ik benoem datgene dat iedereen kan zien
 maar dat desalnietemin vrijwel iedereen ontgaat. Dat 'Opmaat' dat ik giste-
 ren noemde is daarvan een prachtig voorbeeld. Ik zie dat het over Mercurius
 gaat (eigenlijk: Thoth) omdat ik besef dat dit de Maat is uit het Egyptische
 Dodenboek, de Godin/weegschaal waarop de cynocephalus Thoth zit. Wie dit
 niet weet, ziet het domweg niet. Die ziet niet dat de Overheid (Staatsuit-
 geverij) hier met Satan bezig is.

>Of je neemt jezelf en bijna iedereen in het ootje, of je kunt niet onder
>woorden brengen wat je bedoelt

 ...of het ligt niet aan mij...

 Ik zag het tot voor kort zelf ook niet. Wel valt het me al heel lang op dat
 de meeste mensen geloven in dingen die niet bestaan, dat ze niet kunnen
 denken (dit ook beslist niet willen leren) en dat veel in deze wereld domweg
 niet waar is.
 Ik meende dat dergelijke waarnemingen aan mij lagen - omdat ik wat slimmer
 ben dan de meesten, zag ik gewoon wat meer. Maar dit is het niet, het is
 intrinsiek. Mensen wordt een loer gedraaid. Veel woorden die we gebruiken
 zijn louter bedacht om onze gedachten te misleiden en hetzelfde geldt voor
 nogal wat om ons heen. Het enige verschil met voorheen is dat ik dat nu kan
 zien. Meer is het niet.

 Ik begrijp mensen als jij wel maar jij begrijpt mij niet. Omdat je het niet
 ziet. Je ziet domweg niet wat er om je heen gebeurt. Zelfs als ik het zeg,
 dan zie je het nog steeds niet. Zo zwaar ben je gehersenspoeld. Van kinds
 af aan heb je nog nooit de wereld om je heen gezien. Dat is ergens doodeng.

 Gisteren was daar toevallig een film op de TV over,
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Island_(2005_film)
 Afgezien van de code 'renovatio' kwam daarin een begrip voor waar ik al lang
 naar op zoek ben en waar de bovenstaande WikiPedia pagina naar linkt,
    Simulation Hypothesis
    http://en.wikipedia.org/wiki/Simulation_hypothesis
 Op deze URL staat,
    The Simulation Hypothesis proposes that reality is in fact a simulation
    of which those affected by the simulants are generally unaware.

 Dit is precies wat er volgens mij aan de hand is.