Uitgebankierd: Tien miljard naar ING

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Oct 21 18:15:25 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/10/21 w.t. jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

>  Nu er een duidelijke
> financiële crisis is, is de overheid als bestuurder van de samenleving
> gebaat bij een functionerend financieel systeem en handelt ze zoal ze
> handelt.

Er is geen sprake van een duidelijke financiële crisis. Het ontbreekt
nu juist aan:
-  duidelijkheid
- crisis
- en zelfs financiële crisis

Tevens, wat moeten we met:
- overheid
- bestuurder
- samenleving
- (ge)baat
- functionerend
- financieel systeem

... terwijl de vraag gesteld moet worden waarom de overheid dat dan
doet. En ik ben niet geintresseerd in: ´handelt ze zoal ze handelt,
maar waarom het uberhaupt tot een dergelijk handelen is kunnen
komen!!! En waarom die overheid zich zo graag in die rol (reddertje)
laat drukken, en nu iedereen uitnodigd op kosten van de laagst
betaalden pannenkoeken te willen gaan bakken waar weer anderen de room
van af kunnen halen, en aldus het ziekelijk systeem op de roltrap zet
waar men nauwelijks op de schreden terug kan keren.

Vraag is en blijft derhalve: is dit wel de juiste oplossing, en wat is
nu precies het probleem?
Hoe zijn we in een dergelijke rolverdeleing terecht gekomen en door wie, of wat?

Henk Elegeert