Boek: Obama - The Postmodern Coup

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Sat Oct 18 18:56:46 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heb het boek niet gelezen en ben dat ook niet van plan.
De Rev. Wright en zijn preken komen niet bepaald uit die hoek.
Prefereer Obama als de beste keus uit de twee.
McCain, die dus echt wel G. Bush gesteund heeft 90%+ van de tijd, heeft zich (daarmee) 'aligned' met de American Heritage Foundation. DE conservatieve thinktank die "consequences be damned" Amerikaanse hegemony nastreven en in de diplomatie van 'de oorlog' geloven. Die hegemonie zou wel eens vlotjes naar China kunnen gaan.

Barack heeft voldoende aangetoond een uniter te zijn. Natuurlijk val je niet zomaar naar boven. Er wordt wel degelijk ge-groomed. Toch heeft hij zich, bijna aloof, staande gehouden in de debates en de wilde aantijgingen van conservative kant. Op geen enkel moment is de indruk gewekt dat Barack ook maar enigzins beantwoord aan de geste van dit book.
Nonsens dus. Brezinski wordt zelden meer van stal gehaald... Kissinger, die andere bandiet, wordt nog wel eens genoemd..

Overigens de totale puinhoop die Bush achterlaat kunnen door geen van beiden candidaten ff opgelost worden.
De koopkracht van de mensen die van de SocSec (AOW) moeten leven is met 50% gedaald sinds Georgie aantrad!
Feitelijk wil McCain, grosso modo, het financieele trickle down beleid van Bush  voortzetten. En in foreign policy hetzelfde doen als GeorgieBoy. Het worden 4 interessante jaren.
Terzijde. Meest alle werkende mensen hebben hier een 401K plan. In veel gevallen hun enige pensioen plan plus de als onvoldoende ervaren 'AOW'. Dat heeft voor de gemiddelde man nu zo'n 30 tot 40% van zijn waarde verloren. Burgher let op uw saeck!

dirkie beetje rommelig maar toch