20.000 euro per NL-er t.b.v. de banken

Tue Oct 14 11:08:45 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het zijn inderdaad al hun slechte uitleningen,
aangewakkerd door onze opgeblazen belastingverlagingsleningen,
die banken over en weer wantrouwig maken.

Garantie op ricico van kosten van belastingbetalers werkt wel,
maar geeft banken juist weer lucht om weer luchtbellen te blazen.

Idem werkt de 100.000 ipv 20.000 per rekeninghouder/bankconcern wel,
maar het moedigt de belastingaftreklener aan
zijn te hoge tegoeden weer riskanter te spaargokbeleggen,
op risico en kosten van de belastingbetalers.

Want de goede banken gaan die garantieverhoging echt niet betalen,
tenzij ze gedwongen worden,
maar dan moeten ze mee gaan doen aan het slechte bellenblaasbankieren.
Het kan immers niet dat de goede voorzichtige banken de risico's die
buitenlandse banken hier nemen gaan afdekken... zoals Bos nu wil.

De Russen e.a. adverteren er al mee: stuur je geld naar ons land,
uw staat garandeert u tot 100.000 als wij uw geld elders verspelen.
Kortom een enorme stimulans naar buitenlandse banken om hier tegen hogere
riskante renten spaargeld weg te zuigen, en naar spaargokkers om ver boven
de 20.000 per bankconcern/rekeninghouder te gaan spaarbeleggokken, pak die
hoogste renten, de staat betaalt...

Fritz van Rikxoort