Klimaatgekte: Pretparkattracties, lantaarnpalen en oase tegen zeespiegelstijging

Tue Oct 7 22:53:10 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 7-okt-2008, at 13:23, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>
>  Amsterdam zelf ligt per definitie boven NAP (ik meen dat we hier
> in Mokum
>  een halve meter boven zeeniveau leven). Dat streepje zou dus
> ergens onder
>  de grond gezet moeten worden.  :-)

Ach doctor. Het niveau in Amsterdam. Ook weer zo'n onderwerp waar u geen
verstand van heeft.

De Watergraafsmeer ligt op 3 tot 5 meter beneden NAP, het is een polder;
een voormalig meer, zoals de naam al aangeeft.
De Kruislaan 403 -  daar werkte u toch ooit? - ligt op 3,10 meter
beneden NAP.
Het maaiveld van de Bijlmer ligt op 4 meter onder NAP.
(Ook de Bijlmermeer is een drooggelegd meer.)
Het Vondelpark heeft een vijverpeil van -2,45 en de omliggende bebouwing
ligt ook lager dan NAP (circa -0,4 meter).

Kortom: goed idee die strepen op de lantaarnpaal.

En wat je Vrijmetselaars gekte betreft: neem eens een voorbeeld aan
Freud.
Soms is een sigaar gewoon een sigaar.

Erik vdMb