Sophie in 't Veld voert EU-lijst D66 aan

Marcel van Dalen m.dalen10 at CHELLO.NL
Sat Oct 4 11:18:54 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zie hieronder!
Vraag kan zijn: is op 20 augustus jl. de kandidaatstelling van de
lijsttrekker daadwerkelijk opengesteld cq. bekend gemaakt?
Kortom, zie hieronder!
E.e.a. staat op www.d66.nl
En ik verbaas mij!
Groet,
Marcèl van Dalen

1.Kandidaatstelling
Voorwaarde kandidaatstelling:

Om kandidaat te kunnen zijn dient een lid bij sluiting van de
kandidaatstelling minimaal een jaar lid te zijn van D66 en aan zijn
contributieverplichting te hebben voldaan.

Voor kandidaatstelling voor het lijsttrekkerschap betekent dit dat een
kandidaat lid moet zijn geworden van D66 voor 25 september 2007. Voor
kandidaatstelling voor de overige plaatsen op de lijst dient een kandidaat
lid van D66 te zijn geworden uiterlijk 8 december 2007.

Voor de kandidaatstelling is bijgevoegd profiel door congres 87, 19 april
2008, vastgesteld.

Verkiezing lijsttrekker

Voor de verkiezing van de lijsttrekker geldt sinds de wijzigingen van het
Huishoudelijk Reglement op het najaarscongres 2007, dat een kandidaat van
minimaal 1% van de stemgerechtigde leden een ondersteuningsverklaring met
overleggen. Op basis van het aantal stemgerechtigde leden is het aantal
ondersteuningsverklaringen vastgesteld op 102. De ondersteuningsverklaringen
dienen ingeleverd te worden gelijktijdig met de inlevering van het
kandidaatstellingsformulier. De ondersteuningsverklaringen dienen te worden
aangeleverd op een lijst voorzien van naam, lidnummer en handtekening van de
ondersteuners. De kandidaat dient de ondersteuningsverklaringen te
verzamelen en in één keer in te leveren.

Het hebben van ondersteuningsverklaringen geldt niet voor kandidaten voor de
overige plekken op de lijst.

De belangrijkste data zijn:

Lijsttrekker

20 augustus 2008 openstelling kandidaatstelling lijsttrekker Europees
Parlement

25 september 2008, 10.00 uur sluiting kandidaatstelling lijsttrekker
Europees Parlement

6 oktober - 6 november 2008 verkiezing lijsttrekker via e-voting

8 november 2008 bekendmaking uitslag verkiezing lijsttrekker

Overige kandidaten