hotemetoot rinnooy kan

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Oct 1 19:13:54 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Los van Rinnooy Kan ben ik het nou eens met je eens, tegengiffertje. De
party is over, zei Pelosi. Exactly! De jaren 90 zijn definitief voorbij.
het graaien, makkelijk rijkworden, de geestelijk verarmde BMW-generatie,
de Jort Kelderisering van de samenleving: *het tijdperk is voorbij*.
Ik voorspel, en heb altijd gelijk, gelijk Kassandra (die riep dat
Grieken kwamen tot ze erbij neerviel, nobody listened...), ik voorspel
een *giga cultuuromslag*. Het is niet alleen een kredietcrisis, we
zitten middenin in een TOTALE OMWENTELING (Umwertung aller Werte).

De juppentijd is voorbij. Idealisme gaat terugkomen, we krijgen een
jonge generatie die egocentrische materialisten, en greeders en graaiers
meedogenloos op den donder gaat geven. Terecht.

En D66? Of die waait met de nieuwe wind mee, (zoals altijd) of die
krijgt op den duur ook een tik op den bips, want D66 is een juppenpatrij
geworden, no doubt about it. Geen enkel idealisme, alleen materialisme
en pragmatisme en carrierisme en opportunisme wat de klok slaat. Just
like Wall Street.

We gaan leuke jaren tegemoet. Als ouwe hip verheug ik me op de koppen
die vallen gaan.