Gefrustreerde man achter laptop . . .

Wed Nov 19 09:43:04 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>,
>Internetverbinding nog steeds te lang plat bij providerwissel'

 Gisteren ging plotseling Internet bij mij plat terwijl er niets mis was
 met computer en ADSL-modem. Splitter er tussenuit gehaald en zo want een
 splitter wil nog wel eens doorbranden, kabeltje vervangen maar noppes.
 Tot half uur geleden bleef het ADSL-modem vergeefs naar verbinding zoeken
 (het derde lampje werd niet groen maar knipperde oranje). Dus modem
 gereboot (power-stekker eruit), computer gereboot (onder Linux wordt dan
 de communicatiesnelheid tussen computer en modem ingesteld want default
 werkt niet), modemverbinding afgebroken (surfen naar http://10.0.0.138)
 en vervolgens weer aangesloten. Toen deed de zaak het weer (waardoor NTP-
 server link kon worden hersteld)...

 Was er gisteren weer iets mis met Planet-KPN (ik heb thuis ADSL-direct
 van KPN) ? De afgelopen maanden moet ik voortdurend andere servers in-
 stellen, gaat de ADSL-verbinding regelmatig down en zo. Maar van de KPN
 hoort men niets - men moet het allemaal maar zelf uitzoeken.

 Momenteel verzend ik mail via mail.planet.nl - dat was mail.kpnplanet.nl
 en een paar maanden geleden nog smarthost.direct-adsl.nl. Kom daar maar
 eens achter - want niemand zegt wat men nu weer waarop moet instellen
 en wat er zoal wannneer down gaat.

 Dit is heel vervelend. Op z'n minst mag een provider zo nu en dan een
 lijstje sturen van de servers waarop je de computer moet instellen en
 wat men moet doen als de ADSL-verbinding wordt verbroken en niet van-
 zelf wordt hersteld (want meestal is er na een uurtje of wat vanzelf
 weer verbinding).

 Inderdaad: heel frustrerend...